תחרות עמל בשבילי ישראל

להגיב
Share
485196_10200541606573563_111996063_n[1]

תחרות עמל בשבילי ישראל

תחרות "עמל בשבילי ישראל" ,הינה תחרות קרוס מדיה ייחודית לכלל תלמידי שכבה י' בקבוצת עמל המשלבת בין משימות וירטואליות שונות ובין חווית שטח. התחרות מאפשרת לתלמידים לחוות את יופייה של ישראל, להכיר וללמוד על עושר נופיה, תרבויותיה ואתריה ההיסטוריים, בדרך ייחודית ומאתגרת.

כל שנה נבחר אזור גאוגרפי אחר במטרה לחשוף את העושר הרב הקיים בארצנו הקטנטונת.

השנה כהוקרה לעיר המיוחדת, הקדושה והיפיפייה התקיימה התחרות בירושלים עיר בירתה של ישראל.

באמצעות התחרות אנו אנשי הפדגוגיה מטמיעים בעצם בתלמידנו את אהבת הארץ ומפגישים יחדיו תלמידים מכל קצוות הארץ וגווניה. בעצם יוצרים הכרות מעמיקה ומשמעותית באמצעות למידה רב תחומית ורב תרבותית.  התחרות מתמקדת בחשיפת המשתתפים לתרבות האחרת, היא מגבירה  את ההבנה והכבוד ההדדי ומטפחת דו-שיח בין אזרחי ישראל הצעירים, יהודים וערבים.  הנחת היסוד היא, שתלמידים המשתתפים בתחרות, עוברים תהליך שינוי משמעותי, מעצם המפגש עם ה"אחר" ומביצוע המשימות של התחרות.

אז איך אנחנו עושים זאת? אתם בטח שואלים, התשובה היא שאנו דואגים בשלב הראשון של התחרות, שלב שכולו מתקיים בבתי הספר לכתוב משימות מאתגרות, חווייתיות אך גם כאלה היוצרות אינטראקציה בין תלמידים יהודים וערביים. לדוגמה, אחת המשימות בשלב הראשון הייתה ליצור קשר עם תלמיד מבית ספר אחר ולשכנע אותו לעבור וללמוד בבית הספר שלו. התוצרים היו מדהימים ויצירתיים.
זאת רק דוגמה קטנה ומשעשעת על מה שהיה ואם אתם סקרניים לדעת אילו עוד משימות היו, אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר התחרות בכתובת: https://amalshvilisrael.ning.com

לשלב הגמר עלו 24 נבחרות בלבד, 24 בתי ספר שגרמו לנו הבודקים להישאר פעורי פה מהתוצרים אליהם הגיעו.

את שלב הגמר כאמור קיימו השנה בירושלים, בירת שבעת פלאי תבל. אל ירושלים הגיעו הנבחרות בערב יום שלישי ה5/2/13. הם לנו באכסניית נוער בירושלים וחוו "לילה לבן" בו הציגו הנבחרות נאומים בנושאי כלכלה. המשימה הייתה מאתגרת מאחר וכדי להכין את הנאום לפי עקרונות הדיבייט עליהם היה ליצור קשר עם החברים בבית שהמתינו לשיחה שלהם ולבנות יחד איתם את הנאום.

 

מיותר לציין שזו הייתה חוויה מדהימה לראות ולשמוע את הנבחרות נואמים כל אחד בשפת האם שלו. לקינוח צריך היה גם משהו משעשע, התלמידים הכינו לנו השופטים שיר מתוק וורוד ואותו הציגו בצורה יצירתית ביותר.

0102

יום למחר, יום רבעי ה6/2/13 לאחר ארוחת בוקר עשירה יצאו התלמידים למשימות השטח. כדי לבצע את המשימות על הצד הטוב ביותר הצטרכו הנבחרות שוב ליצור קשר עם חבריהם בבית הספר. תלמידי ביה"ס קיבלו את המשימות במדיה, פתרו את החידות והנחו את נבחרת השטח לאן לפנות ואיזו משימה עליהם לעשות באותו אתר.
לדוגמה, פתירת אחת המשימות הובילה את התלמידים לבית הכנסת הראשון מחוץ לחומות בנחלת שבעה. שם הצטרכו התלמידים לייצר מעין משדר תיעודי דוקומנטרי (3-5 דקות) שבו תיארו את המקום, את תולדותיו ובכלל לספר על תולדות השכונה.

אל טקס הסיום אשר חתם את התחרות כולה הגיעו מכובדים רבים בינהם: מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רווית דום, סמנכ"לית קבוצת עמל ד"ר רונית אשכנזי, מנכ"ל חברת CTM  מר אהרון אברהמי,כל צוות מנהל לפדגוגיה, מנהלי בתי ספר רבים ומורים.

אז מי זכה??? מבחינתנו כולם זכו מאחר וכולם נהנו.
ומי בכל זאת זכה בפרס? במסלול בתי הספר הרב תחומיים:

מקום ראשון: רב תחומי מרכז הגליל (כסרא סמיע)
מקום שני: רב תחומי טבריה נופרים בגליל
מקום שלישי: רב תחומי הולץ

במסלול בתי ספר מח"טים ותמ"תים:

 

מקום ראשון: מח"ט טבריה
מקום שני: מח"ט פסגות נהריה

 

ציון לשבח קיבלו בתי הספר:

רב תחומי צפת
בתי הספר הטכנולוגי רמת דויד

 

רבים האנשים אשר עמלו והשקיעו להצלחת תחרות "עמל בשבילי ישראל" תשע"ג. מספר רב של אנשים שילבו ידיים ופעלו במשותף כדי להביא להצלחה מקסימלית של התחרות, ומתבקש להם להודות.

תודה ענקית למנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום, לסמנכ"לית המנהל לפדגוגיה ד"ר רונית אשכנזי יוזמת התחרות. לד"ר אושי שהם קראוס הוגה התחרות וכותב המשימות. לצוות הפיתוח הטכנולוגי פדגוגי- עמלנט אשר תרגמו את החלום למציאות: רפאלה בלס, גילי אלון, רעות מידד, עופר שמש, חדווה פלדמאר ולאפרת יצחקוב.

תודה לצוות מערכות מידע של קבוצת עמל בראשותה של ענת בנבנישתי שהעמידו לרשות יום התחרות כמעט את כל המערכות שלהם.

תודה לכל צוות מטה הפדגוגיה שנרתם כולו להצלחת יום התחרות: ורד פרג, בתיה וישניה, אהובה דותן, אבי אדרי, חגית רימוך, שירי אשד יהושוע, איילה צודיקר, עומרי בר און, תמי עטיה.

כמובן תודה למזכירות המדהימות של המטה: שמחה בראום, עליזה כהנה, מירי דרור וכמובן למיכל עטרי.

תודה מיוחדת לאנא וקנין מנהלת תחום המתמטיקה על שיבוץ הנבחרות ועל סנכרון מדוגם… תאמינו לי, רק ראש מתמטיקאי כמו שלה הצליח לעשות זאת.
תודה למנכ"ל חברת CTM  מר אהרון אברהמי ולמנהלת תיקי לקוחות הדס גיטר על העזרה במימון הקפוצ'ונים.
תודה כמובן למנהלי בתי הספר הגב' הדסה קובי ומר מקס סיון שתרמו רבות להצלחת התחרות.
תודה לאישה מדהימה, תודה ענקית לאורית להב מהפדגוגיה  על שותפות מלאה בהובלת התחרות.
תודה, לאדם יקר, לאבי נחמיאס מזכיר עמותת מיל"ן על כל התפאורה המרשימה.
תודה לתלמידי קבוצת מנהיגות נוער של רשת עמל: לג'פי ירושלמי יו"ר הקבוצה מביה"ס "הולץ"  ולניקו ציבולבסקי מביה"ס זינמן בדימונה על העזרה בלוגיסטיקה, לקורל דיק ויאנה מביה"ס "שבח מופת" על הנחית הטקס בצורה חיננית.
ומעל לכל תודה לכל נבחרות בתי הספר מקבוצת עמל על היצירתיות, החדשנות, שיתוף הפעולה והרוח הספורטיבית ועל שהזכרתם לנו שוב, מדוע אנו עוסקים בחינוך.

 

נתראה בשנה הבאה, לא באותו הזמן ולא באותו המקום אך עם חוויה דומה

 

חוויות משביל ישראל:

03 04 05 06 07 08 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *