כנס חינוך חברתי ערכי אוקטובר 2013

[ 1 ] Comment
Share
12345

כתבה: ורד פלמנבאום

ב 09 באוקטובר 2013 התקיים כנס לבעלי תפקידים של החינוך החברתי ערכי בקבוצת עמל במרכז לחינוך סביבתי חירייה.

ביום ד', 09/10/13, התקיים המפגש המסורתי: כנס בעלי תפקידים בחינוך החברתי ערכי בקבוצת עמל. בכנס השתתפו רכזי חינוך חברתי, רכזי מעורבות חברתית ומלווי מועצות תלמידים מכל בתי הספר בארץ של רשת עמל. מצפון ועד דרום, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים.

מטרת הכנס הייתה להעלות את רמת המוטיבציה המעניקה לנו את האנרגיה לעשייה היום יומית ולהעצים את המשתתפים מעצם היותם חלק משמעותי בסיוע גיבוש  סולם הערכים ובהטמעת הנורמות ההולמים אורח חיים דמוקרטי בקרב בני הנוער של היום- דור המחר. כמו כן, עסק הכנס בנושא במרכז של הרשת לשנה"ל תשע"ד.

הנושא המרכז השנה הינו חינוך לבניית חברה איכותית. נושא זה מכיל בתוכו תתי נושאים כגון: אורח חיים בריא, איכות סביבה/קיימות, מניעת אלימות, מניעת התמכרויות וכמובן רב תרבותיות. 20131009_135539
 

במרכז לחינוך סביבתי בחירייה נחשפו הרכזים לבעיית הפסולת במדינה, לשימוש מושכל ולחשיבות המחזור. הגב' נופר ששון עופר, מדריכה במרכז העלתה על נס את החשיבות לחינוך סביבתי.

האומן הסביבתי מר אבי נחמיאס, הדגים בסדנה מרתקת לרכזים מה הם יכולים לעשות כשימוש חוזר בבקבוקי פלסטיק גדולים (כסאות לילדי הגן כחלק מתרומה לקהילה).

סמנכ"לית פדגוגיה, ד"ר רונית אשכנזי ומנהלת תחום חינוך חברתי ערכי, הגב' ורד פלמנבאום ברכו והוקירו בתחילת האירוע על העשייה הברוכה לקידום חברה בריאה יותר וטובה יותר מתוך הכרה בכך כי בעלי התפקידים בחינוך החברתי מחנכים לסולידריות ולצדק חברתי המושתתים על כבוד האדם ועל מימוש זכויותיו .

קבוצת עמל הנחשבת כיום בין המובילות בתחום הטכנולוגי פדגוגי חרטה על דגלה לצד ההצטיינות בתחום זה את הערכים החברתיים/ קהילתיים כבסיס ויסוד עליו מובנה כל החלק הלימודי ודרכו היא מגיע להישגים לימודיים וערכיים יחד.

בעלי התפקידים בתחום החינוך החברתי ציינו בסוף האירוע את אופיו המעורר חשיבה, מוטיבציה והנאה רבה.

 

20131009_135734 20131009_102605 20131009_140426

תגובה אחת על כנס חינוך חברתי ערכי אוקטובר 2013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *