בית הספר הרב תחומי "אחווה" דימונה במקום השני בתחרות הdebate הארצית

להגיב
Share
098

בית הספר הרב תחומי "אחווה" דימונה במקום השני בארצי

בתחרות הdebate הארצית, זכה אבישי בורגס, מבית הספר הרב תחומי "אחווה" דימונה במקום השני.

לתחרות ה debate המחוזית "שיח ושיג" נגשו ששה תלמידים מבית הספר הרב תחומי "אחווה". התחרות התקיימה ב-6 בינואר 2014. זוהי תחרות נאומים בחסותה של האגודה הישראלית לתרבות הדיון.

בסוף השלב המחוזי, זכו שני תלמידים מבית הספר במקומות הראשונים: אבישי בורגס מכיתה ט' זכה במקום הראשון ונתנאל ג'קסון מכיתה יוד במקום השלישי.

אבישי, תלמיד מצטיין בכיתתו, הציג בתחרות זו נאום בנושא "השפעת האקלים על הכלכלה בעולם". בנאומו טען כי העלאת המחירים נובעת מזיהום האוויר הגורם להרחבת החור באוזון המזיק לגידולים ועוד. ההצעות לפתרון הבעייה שהביא אבישי הם לעבוד על אנרגיה סולרית,להשתמש יותר בתחבורה ציבורית, כדי להפחית את זיהום האוויר ועוד.

על כך, כאמור זכה במקום הראשון, ועלה להתמודדות בתחרות הארצית, שנערכה ב- 30 במרץ 2014, ב"מרכז מנחם בגין" בירושלים.

אבישי התמודד מול 10 מתמודדים נוספים והפעם נאם על "הגזענות בארץ ישראל ודרכים לפתרונה". הוא פתח את נאומו בהגדרת המושג "כושי" במקרא, השתמש בהגדרה ממילון "ספיר" והמשיך על גלגולה עד היום שהיא משמשת כמילת גנאי ולא במובנה המקורי – אדם המגיע ממדינת כוש –אתיופיה- טענתו העיקרית הייתה שלמעשה אין במושג זה כל קשר לעניין הצבע.

בהמשך ערך השוואה והביע דעתו ופליאתו שדווקא בישראל, אחרי כל מה שתושביה עברו בהיסטוריה שלהם, קיימת גזענות והיא אף נמצאת במקום השביעי בעולם בגזענות.

מאידך, שיבח בורגס את שר החינוך על בחירת הנושא השנתי "האחר הוא אני"  ואף העלה תקווה כי דרך עבודה על נושא זה, ניתן יהיה למגר את הגזענות.

אבישי בורגס הוא תלמיד מצטיין בכיתה ט', סקרן ואוהב לרכוש ידע. הוא הגיע לבית הספר בשנה שעברה ומיד השתלב בין חבריו לכיתה. הוא ילד צנוע, אוהב לעזור ואהוד על המורים.

קהילת בית ספר "אחווה"  ורשת עמל גאים על הישג מרשים זה!!

1234567

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *