מנהיגות הנוער בעמל – 2019

להגיב
Share

רשת עמל שמה לה לדגש לדאוג לטיפוח מנהיגות צעירה ,מנהיגות בעלת זיקה ותחושת שייכות לקהילה הקרובה בית הספר והיישוב ולקהילה הרחבה  החברה הישראלית כחברה דמוקרטית. בני הנוער השונים בבתי הספר של עמל  פעילים במסגרות  חברתיות שונות וממלאים תפקידים  רבים ומגוונים, שיש בהם הנהגה , תרומה לחברה וגם אתגר אישי.

קבוצה מיוחדת במינה היא מנהיגות הנוער הרשתית הארצית,  הקבוצה מורכבת מ40 תלמידים שונים ,כל תלמיד בקבוצה הוא יו"ר מועצת תלמידים בית ספרית, הוא נבחר בבחירות דמוקרטיות בית ספריות ונשלח לייצג את בית ספרו, קבוצת מנהיגות עמל מורכבת ממגזרים שונים ומגוונים, יהודי ערבי, דרוזי, רוסי ועוד, למעשה ארץ ישראל היפה.

תלמידים אלו נפגשים עם מנהלת תחום החינוך החברתי במשך השנה במטרה לקדם נושאים חברתיים ערכיים משמעותיים עבור בני הנוער. הנושא השנתי לתשע"ט המשיך משנה קודמת ולמעשה מטרתו מניעה והסברה של סמים ואלכוהול, בנוסף , תחומים שונים ובינהם :

יצירת סלוגן ארצי נגד השימוש באלכוהול, פיתוח תוכנית מניעה והסברה עם משטרת ישראל, גיבוש הקבוצה כקבוצת מנהיגות המקדמת עשייה חברתית מתוך מקום של אחריות חברתית אישית של כל תלמיד, השתתפות בימי שיא – יום המעשים הטובים, זכויות מעמד האישה- שביתת המחאה נגד אלימות נשים.

במפגשים השונים של מנהיגות הנוער עברו התלמידים פעילויות ומתודות שונות, כדוגמת speed date  עם מנכ"לית הרשת  , תרגיל בדמוקרטיה חלוקת תקציב- מה דחוף מה חשוב ועוד, עוד קיבלו התלמידים את האפשרות להיות יזמים צעירים ולקחת חלק בחשיבה יזמית וחדשנית עבור חברת התעופה אל על שביקשה לשמוע את כקול הנוער בכל הקשור בחוויית הטיסה שלו.

קבוצת המנהיגות החליטה לאחר חלוקה לוועדות השונות(שיווק/פדגוגיה/כנסים ואירועים/מסע לפולין/) לקדם את  ההסברה על ארץ ישראל בחו"ל, לשם כך פתחו עמוד אינסטגרם  בנושא: מעורבים ומשפיעים.

עוד אחראים התלמידים על העברת כלל המידע והתכנים אליהם הם נחשפים לבתי הספר השונים אותם הם מייצגים

התנסויות אלו בחוויות העשייה , ההתנסות,  ההדרכה , ההסברה, ותפקידי המנהיגות השונים אותם הם ממלאים גורמים לכך שהתלמידים תורמים לחברה בהתאם לנטיותיהם וכישוריהם, ובעצמם יוצאים נשכרים וצומחים. בעמל מאמינים כי פיתוח ערכים אנושיים בסיסיים בקרב בני נוער מהווה למעשה את הבסיס להתפתחותם של מנהיגים מוכשרים ואכפתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *