קבוצת האיכות- נוער עמל ומשטרת ישראל נע"מי

להגיב
Share

אקלים חינוכי מיטבי מהווה רצפת בסיס  המאפשרת לתלמיד ללמוד להשכיל ולפתח את כישוריו החברתיים , כמענה לצורך בסיסי זה פותחה תוכנית נעמ"י- נוער עמל ומשטרת ישראל. תוכנית זו נרקמה בשיתוף פעולה של מטה הפדגוגיה של רשת עמל + ומשטרת ישראל .בשנת הלימודים תשע"ט הייתה התוכנית פיילוט ברשות דימונה  והסתמנה כהצלחה רבה קהל היעד של תוכנית נעמי הם תלמידים מהתיכונים השונים ברשת באותו הישוב, תלמידים אלו משתתפים בתוכנית במשך שנה שלמה , כ 10 מפגשים ובה למעשה הם רוכשים כלים העוזרים להם להעלאת תחושת מסוגלות אישית ופיתוח היכולת להשפיע על קבוצת השווים להם, בסיומו של תהליך זה יהיו התלמידים זכאים לתעודת מדריך מטעם משטרת ישראל ורשת עמל, תעודה זו מקנה לתלמיד את הסמכות להדריך תלמידים שונים בתחום אותו רכש. עוד מקבלים התלמידים , מערך ערכי בדגש על ערך הנתינה, פיתוח רגישות לזולת, גורמים מניעים להצלחה, התמודדות עם קושי וכישלון, חיזוק הדימוי העצמי באמצעות שפת גוף, תהליך קבלת החלטות ועוד. ובעיקר זוכים התלמידים לקבלת תכנים פדגוגיים מקצועיים מפי נציגי משטרת ישראל בכל תחום ההסברה והמניעה לשימוש בסמים ואלכוהול, בטיחות וביטחון אישי.  משטרת ישראל במפגש חודשי משותף עם הפדגוגיה של רשת עמל חושפת ומסבירה  על הסכנות הטמונות בנושאים שונים.

תלמידים למדו אודות:

חוק הנוער הטיפול המשטרתי בבני נוער

המאבק בסמים – היכרות  עם סוגי הסמים הנפוצים בקרב בני הנוער, מראה עדות  ותוכן,

גלישה בטוחה במרשתת , הסברה בנושא האלכוהול, עוד על הסכנות הטמונות בכלי אופניים חשמליים,  עמידה מול קהל .

קבלת תכנים אלו בשילוב עם מערך הסברתי לתלמיד יביא בסופו של יום לכך שהתלמידים יהיו מדריכים בבתי הספר השונים בישוב  בו מתקיימת התוכנית.

עוד מחייבת התוכנית את התלמיד לפתח מיומנות נוספות ואחרות, כגון :הידברות, קבלת השונה, תרבות של שיחה ודיון, פתרון קונפליקטים , כל זאת ישפיע על תפקוד התלמידים במערכת הבית-ספרית, בקהילה ובחברה.

מיומנויות חברתיות הן כלי שילווה כל תלמיד ויסייע לו גם מחוץ למסגרת בית הספר ובעתיד. למצוינות אישית, לימודית, ערכית וחברתית בקהילה הקרובה ובקהילה המורחבת קרי הישוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *