יצא לדרך המחזור הראשון של תלמידי מרכז היזמות החדש שמקימה קבוצת עמל – בביה"ס הרב תחומי חדרה

כחלק ממהלך חדשני שעיקרו הקניית מיומנויות החיוניות להשתלבות בני נוער בעולם התעשייה של המחר, מדגישה עמל את נושא "מיומנות החשיבה היזמית" ומקימה מרכזי יזמות בפריפריה.

המהלך רחב האופקים, שואף להכשיר מנהיגים עסקיים וחברתיים ובכך לתרום גם לצמיחה הכלכלית חברתית של מדינת ישראל. מרכז היזמות הראשון הוקם בביה"ס הרב תחומי בצפת ופועל זו שנה שנייה בהצלחה רבה. המרכז שם דגש על פיתוח כישורים של יוזמה, חשיבה מקורית ויצירתיות, ומאפשר לתלמידים להתמחות במדיה ותקשורת, היי-טק ומחשבים, בריאות ורפואה. המטרה: להביא את יכולות התלמידים לידי מימוש, לפתח חשיבה יזמית, ולהעניק להם דוגמה אישית למינוף רעיון, ממיטב היזמים במשק. בעקבות הצלחת המיזם בצפת, החלה פעילות מרכז יזמות נוסף בחדרה בדגש על פיתוח אפליקציות, וביומד. המרכז בחדרה הוא הראשון בארץ המלמד את נושא פיתוח האפליקציות בשיתוף עם חברת Apple ו- idigital, ואת נושא הביומד בשיתוף עם בי"ח הלל יפה, והפקולטה לביו-רפואה בטכניון.  ההכשרה היזמית ניתנת לתלמידים בשיתוף עמותת יוניסטרים.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום בטקס חתימת אמנת היסוד של המרכז: "בעידן שבו הקדמה האנושית הולכת יד ביד עם חדשנות ויזמות, חשוב שבני הנוער יוכנו כראוי לעולם המחר". מרכז היזמות החדש, שהקמתו הסתיימה זה עתה, הוא פרי חזון שמובילה מנכ"ל קבוצת עמל , הרואה בחינוך ליזמות ובהקמתם של מרכזי יזמות, מפתח להכנתם של בני הנוער לעולם המחר. מרכז היזמות מעוצב ברוח מרכזי פיתוח של חברות היי טק, והפעילות בו מבוססת על שימוש נרחב באייפדים, באווירה נינוחה ומאתגרת המאפשרת פעילות קבוצתית ואישית בפינות חקר ולמידה.  בתוך כך נבחנת האפשרות להקמת שני מרכזי יזמות נוספים, בביה"ס הרב תחומי רמות באר שבע ובביה"ס הרב תחומי שבח מופת ת"א.

 63 תלמידים מכיתות ט' ו-י' בביה"ס הרב תחומי חדרה למדעים ולאמנויות, התקבלו למרכז היזמות החדש שהקימה קבוצת עמל בביה"ס. התלמידים נבחרו בקפידה מבין מועמדים רבים, בתום סדרת ראיונות מעמיקים שקיימו עמם צוותים מהנהלת קבוצת עמל, בית הספר ועמותת יוניסטרים המכשירה יזמות ומנהיגות עסקית וחברתית בקרב בני נוער בפריפריה. חלק מהראיונות היו בהשתתפותה של מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום.  בימים אלה נערך טקס חגיגי באודיטוריום של אשכול הפיס, שבו חתמו התלמידים על אמנת היסוד של מרכז היזמות. הטקס היה במעמד מנכ"ל קבוצת עמל, סמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי, מנהלת ביה"ס הרב תחומי חדרה למדעים ולאמנויות אילנה שטרהל, מנהלת אשכול הפיס עירית חריס ונציגי עמותת יוניסטרים אביבית גפני מנהלת השטח והתכניות וגיא שרים, מנהל תכנית היזמות בחדרה. 

 התלמידים בחרו אחד משני תחומים יזמיים: פיתוח אפליקציות או ביו רפואה. ההכשרה היזמית ניתנת לתלמידים בשיתוף עם עמותת "יוניסטרים" המובילה בתחום הכשרת בני נוער ליזמות ומנהיגות עסקית, ותפעיל תוכנית במרכז היזמות אשר בה ירכשו החניכים ידע, כלים וניסיון בתחומי הניהול, היזמות והעסקים. בתחום פיתוח האפליקציות, התלמידים מקבלים כלים מעשיים ייחודיים בשיתוף עם חברת "Apple" ו- "idigital" . מרכז זה הינו הראשון בארץ לפיתוח אפליקציות הפועל בבי"ס תיכון. בתחום הביו רפואה, התלמידים רוכשים ידע ומבצעים פעילות מעשית בשיתוף עם המדעטק, הטכניון ובית החולים הלל יפה. מדובר בשני תחומים חדשניים ואטרקטיביים, שפותחים בפני התלמידים אפשרות מרתקת להתנסות בעולם האמיתי.

 
מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום: "בעידן שבו הקדמה האנושית הולכת יד ביד עם חדשנות ויזמות, יש חשיבות רבה לכך שבני הנוער יוכנו כראוי לעולם המחר. מרכז היזמות משלב בין הקניית ידע יזמי עסקי לבין מתן כלים פרקטיים המקדמים בדרך זו הפיכת רעיון למיזם ממשי. המרכז נועד להתוות לתלמידים את הדרך כבר בגילם הצעיר, כדי שיוכלו לבחור את הנתיב המתאים להם להצלחה, ובכך לתרום גם לצמיחה הכלכלית והחברתית של מדינת ישראל". עו"ד דום הוסיפה: "מרכז היזמות שאנו מקימים מעוצב ברוח מרכזי פיתוח של חברות היי טק, והפעילות בו מבוססת על שימוש נרחב באייפדים, באווירה נינוחה ומאתגרת המאפשרת פעילות קבוצתית ואישית בפינות חקר ולמידה". באמנת היסוד, שעליה כאמור חתמו התלמידים, נכתב בין היתר: "אנו מתחייבים לנהוג בכבוד זה בזה, במרצים ובמדריכים, להשקיע מיטב מאמצינו במיצוי יכולותינו וכישורינו במטרה להגיע לפסגת ההצלחה, ולתת דרור לרעיונותינו ומחשבותינו כך שנוכל להגשים עצמנו כיזמי העתיד".

בתוך כך נבחנת האפשרות להקמת שני מרכזי יזמות נוספים, בביה"ס הרב תחומי רמות באר שבע ובביה"ס הרב תחומי שבח מופת ת"א. מנכ"ל קבוצת עמל , נפגשה בעניין זה עם אראל מרגלית ועם ראשי קרן הון סיכון JVP.

אורי אדוני, שותף ויו"ר הקרן וחיים קופנס השותף ב- JVP , שניהם מובילים בתחום הניו מדיה ובעלי ניסיון והישגים רבים בתחום האינטרנט, ביקרו יחד עם עו"ד דום ועם סמנכ"ל פדגוגיה ד"ר רונית אשכנזי בביה"ס הרב תחומי רמות באר שבע. בביקור הוצגו בפניהם מגוון רחב של פעילויות למען הקהילה ופרויקטים חדשניים, תוך הדגשת הרוח היזמית המאפיינת את בית הספר. נציגי JVP הביעו התרשמות רבה מהפרויקטים השונים, מהמוטיבציה והמחויבות של התלמידים והמורים. הם ציינו כי סוג כזה של אווירה יכול להיווצר רק באמצעות צוות ניהולי שמקדם יצירה, יזמות וחדשנות, ואמרו כי הבינו מדוע נבחנת האפשרות להקמת מרכז יזמות נוסף בביה"ס הזה.  זאת ועוד, במסגרת פעילותה לקידום החזון לעידוד החינוך ליזמות, אירחה לאחרונה מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום, את מנכ"ל idigital ערן תור, בביה"ס הרב תחומי שבח מופת ת"א.  מנהל ביה"ס מקס סיון סקר את המיזמים הייחודיים שהתלמידים לוקחים בהם חלק. רבים מתלמידי ביה"ס זוכים בפרסים ומדליות בתחרויות ארציות ובינלאומיות, ומשתתפים בתערוכות המציגות חדשנות בתחומי הטכנולוגיה והפיתוחים בתחומי משחקי מחשב, קלינטק, תכנות ועוד. הביקור כלל מפגש עם תלמידים המפתחים בימים אלה פרויקט שיאפשר להפוך ביקור באתרים היסטוריים בעיר לחווית מציאות רבודה, AR – באמצעות אייפדים. מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום, מנכ"ל iDigital ערן תור וסמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי, שאלו את התלמידים שאלות ונתנו להם "טיפים" כיצד לפתח את המיזמים שלהם כך שיהיו ייחודיים ובעלי פוטנציאל שיווקי. לאחר מכן סיירו האורחים במעבדת התקשוב והגרפיקה הממוחשבת, וצפו בפיתוחים מיוחדים של תלמידי המגמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *