ציון לשבח לפרויקט היזמות של רשת עמל בכנס בינלאומי בטורינו

yazzamut

הישג לרשת החינוך "עמל", אשר ייצגה את ישראל בוועידת האיחוד האירופי ליזמות בחינוך טכנולוגי שנערכה ב- 20 בנובמבר בטורינו, איטליה. ETF – השלוחה המסייעת מטעם האיחוד האירופי להכשרה וחינוך טכנולוגי  – העניקה ציון לשבח והוקרה לפרויקט "מרכז היזמות" של הרשת, אשר נבחר על ידי האיחוד האירופי לייצג את ישראל כפרויקט בעל הפוטנציאל הטוב ביותר לשמש השראה למדינות נוספות. בין הקריטוריונים המרכזיים היה השילוב בין לימודי ההעשרה והתרומה לקהילה. בתמונה (מימין לשמאל): תומר מוזיקנט תלמיד מרכז היזמות חדרה, עו"ד רוית דום מנכ"ל עמל, סרג'יו צ'יימפרינו נשיא מחוז פיימונטה, ד"ר מדלן סרבן מנכ"ל ETF, אילנה שטרהל, מנהלת בית הספר הרב תחומי למדעים ולאמנויות חדרה. בוועידה השתתפו אישי ממשל ותעשייה רבים, ונציגי שבע מדינות נבחרות בהן, כאמור, ישראל – אשר יוצגה על ידי עמל. 

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום: "החיבור שיצרנו בין החינוך לתעשייה, מהווה מנוע צמיחה למנהיגות צעירה יצירתית ויוזמת"

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום הציגה בפאנל שבו השתתפה בוועידה, את החזון שלה להקמת מרכזי היזמות, המאפשרים לבני הנוער להיחשף לעולם האמיתי ולפתח את כישורי היזמות שלהם.  "אחד הדברים המרכזיים שעמדו לנגד עיני, הוא לגרום לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז, גיאוגרפית וחברתית כאחד. היה ברור לי שחייבים להעניק לילדים כלים אחרים, שונים. יזמתי מגעים עם חברות עסקיות ותעשיינים, ורתמתי לרעיון אותם וגם את משרד החינוך, וכל השאר היסטוריה". כך תיארה עו"ד דום את תחילת הדרך. היא התקשתה להסתיר את התרגשותה מקבלת הפרס ואמרה: "זו גאווה לאומית לייצג את ישראל כמובילה בתחום היזמות. מרכז היזמות של עמל בחדרה הוא הראשון בישראל ללימוד פיתוח אפליקציות בשיתוף עם חברת אפל ואיידיגיטל, ולפיתוח ביומד בשיתוף עם בית החולים הלל יפה והפקולטה לביומד בטכניון. אני גאה לראות את התלמידים שלנו במרכז היזמות מלאי התלהבות, וכל כך שמחה שנתנו להם את ההזדמנות להגשים חלום, לפתח את הפוטנציאל שלהם, לחזק את הביטחון העצמי שלהם ולסייע לקהילה באמצעות פיתוחים יזמיים חדשניים שפיתחו". היא ציינה: "החיבור שיצרנו בין מערכת החינוך לבין התעשייה עורר התלהבות בקרב נציגי האיחוד האירופי. זה מנוע צמיחה למנהיגות צעירה, יצירתית ויוזמת בחברה הישראלית ועל כך גאוותנו". 

מנהלת ביה"ס הרב תחומי עמל למדעים ולאמנויות חדרה אילנה שטרהל, ציינה אף היא את השפעתו האדירה של מרכז היזמות על התלמידים ועל העיר חדרה כולה. לדבריה, קיימת שותפות הדוקה של עמל עם ראש עיריית חדרה, הרואה במרכז היזמות מיזם חינוכי משמעותי מאוד לקידום ופיתוח העיר. 

תומר מוזיקנט, תלמיד כיתה י"ב בביה"ס ובמרכז היזמות של עמל בחדרה אמר: "במרכז היזמות למדתי לחשוב אחרת, איך להגיע בדרך הטובה ביותר למימוש רעיון. אני מרגיש שהמרכז גרם לי להיות אדם יותר בוגר. זו קפיצת מדרגה לחיים שלא הייתי מקבל בשום מקום אחר. מרכז היזמות הוא הבית השני שלי". 

יצוין כי קבוצת עמל הקימה מרכזי יזמות בבתי הספר הרב תחומיים בצפת ובחדרה, והחל מהשנה פועל גם מרכז יזמות חדש שהקימה עמל ברב תחומי שבח מופת בתל אביב לפיתוח אפליקציות ולימודי סייבר. 


כתבה על מרכזי היזמות של קבוצת עמל בחוברת האיחוד האירופי שחולקה לבאי הוועידה בטורינו

 

קישורים נלווים:
 

לכתבה המלאה ב ynet – לחצו כאן

 
 

מצגת הפרויקטים של מרכז היזמות בחדרה

לתמונות וסרטונים מהוועידה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *