פרס החינוך הארצי של ארגון המורים הוענק לבתי ספר מקבוצת עמל

IMG_2856222

פרס החינוך הארצי של ארגון המורים הוענק לשני בתי ספר מקבוצת עמל: הרב תחומי עמל ע"ש בגין צפת ומכללת עמל מקס פיין ת"א. מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום: "פרס החינוך הוא אות כבוד והערכה למנהלי בתי הספר הזוכים ולצוותי המורים, על מסירותם והצטיינותם". הפרס הוענק למנהלי בתי הספר עופר זפרני ונחמה שני, בטקס שהתקיים באולם אריסון בת"א במעמד שר החינוך שי פירון. 

יו"ר ועדת הפרס חנה ספיר, יו"ר ארגון המורים הארצי רן ארז ומנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום העניקו את הפרס למנהלים הזוכים. מנכ"ל עמל עו"ד רוית דום ויו"ר ועדת הפרס הגב' חנה ספיר
מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום בירכה על הזכייה: "זוהי גאווה גדולה לראות את בתי הספר שלנו זוכים שנה אחר שנה בפרסי חינוך על הצטיינותם בעשייה החינוכית והערכית. קבוצת עמל מובילה חזון של יזמות, חדשנות ומצוינות, ובתי הספר שלנו פועלים למימוש החזון כשצוותי ההוראה נרתמים לאתגר ולמשימה. פרס החינוך הוא אות כבוד והערכה למנהלי בתי הספר הזוכים ולצוותי המורים, על מסירותם והצטיינותם והיותם דוגמה ומופת לאחרים, ועל כך גאוותנו". יצוין כי פרס החינוך הוענק למוסדות חינוך שתרמו וממשיכים לתרום ליצירת חברה טובה יותר, וליצירת אקלים בית ספרי וקהילתי המאופיינים בהתחשבות בזולת, כבוד הדדי, איפוק וקבלת השונה.

בין הנימוקים להענקת הפרס לרב תחומי עמל ע"ש בגין צפת: "מעגלי משמעות" – שילוב מעגלים חברתיים ערכיים לצד מעגלי פדגוגיה, אפס סובלנות לאלימות, תוכנית מעברים, הקמת מרכז יזמות בביה"ס תוך שילוב אמיתי בתעשייה, "דיבייט"-אומנות השכנוע בשפה האנגלית, פרויקט רפואה, משפטים, מסלול שוחרות של חיל התקשורת, מערכת תגבורים סדירה לצמצום פערים לימודיים וקיום מפגשים משותפים של הורים ותלמידים. ועדת הפרס ציינה: "בית הספר מקבל את הפרס על פיתוחו כבית חינוך. הוא מקנה לתלמידים חינוך ערכי, ערכים ציוניים, דמוקרטיים וחברתיים, ופועל להקמת המורשת בחברה רב תרבותית ולחינוך לערכים משותפים".

 

 

זו הפעם השנייה שביה"ס הרב תחומי עמל ע"ש בגין צפת זוכה בפרס החינוך הארצי של ארגון המורים. לפני כשנה זכה בית הספר בפרס החינוך הארצי של משרד החינוך.
מנהל הרב תחומי עמל ע"ש בגין צפת, עופר זפרני: "כשאתה מקבל פרס, זה תמיד יוצר סוג של מחויבות גם להמשך. העניין החברתי הוא מאוד מרכזי בבית הספר. אין כיתה שלא נחשפת מהלך השבוע לאיזושהי חוויה של סמינר או העצמה. כל תלמיד אצלנו מקבל ציון על תלמידאות, המהווה 30% מהציון הסופי, וציון נוסף על ההישגים הלימודיים. תלמידאות זה כל מה שהתלמיד עושה ברמה החברתית. בית הספר לוקח אחריות על תרבות הפנאי של התלמידים. ביוזמת מנכ"ל רשת עמל הוקם מרכז יזמות בבית הספר. הילדים מגיעים, ממציאים, חוקרים, נפגשים עם יזמים. אנחנו בית ספר מדגים בכל מה שנוגע למנהיגות תלמידים. אם אתה יוצר לתלמידים סביבה רלוונטית, מדבר איתם על מנהיגות חברתית, על מוזיקה, על תיאטרון ולא רק על לימודים, בית הספר הופך להיות רלוונטי לחיים שלהם וזה יוצר אווירה נפלאה במסדרונות בית הספר".
 
בין הנימוקים להענקת הפרס למכללת עמל מקס פיין תל אביב: הקניית דפוסי התנהגות בלתי אלימים, פיתוח חוסן אישי והענקת תחושת מסוגלות לתלמידים, העמקת מעורבות ההורים בתהליכים חינוכיים, הטמעת שימוש בפתרונות חלופיים, פעילויות חקר המשלבות מגוון תחומי דעת, אימוץ ביה"ס ע"י יחידה צה"לית לחיזוק הקשר הבלתי רשמי עם צה"ל ועידות השירות, הפעלת פרויקט "רשתות" כחלק מתוכנית ההכשרה וההכנה לעולם העבודה. 
מנהלת מכללת עמל מקס פיין, נחמה שני: ''בוגר של עמל מקס פיין המשרת כמדריך בחיל חימוש עמד מול וועדת הפרס והצליח לשכנע אותה כי אכן מכללת עמל מקס פיין ראויה לפרס. הוא הצליח לשקף, דרך נקודת המבט שלו את משמעות האקלים הבית ספרי על התפתחותו האישית והאהבה שלו לבית הספר ריגשה אותי עד מאוד". 

 

לגלריית תמונות נוספות, לחצו כאן

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *