חתן פרס ישראל פרופ' משה אורן במפגש הצגת תוצרים של פרויקט ביוטכנולוגיה ברב תחומי עמל ליידי דיוויס ת"א

20150420_195100

ערב התוצרים המעניין לסיכום פרויקט מחקר בביוטכנולוגיה, נערך ביום ב' 20/4/2015 בפני קהל שכלל את הורי התלמידים, מורים והנהלת ביה"ס.  פרופ' משה אורן, חתן פרס ישראל הוזמן והגיע לערב התוצרים, סייר בין הפוסטרים המדעיים בליווי התלמידים, נתן הרצאה קצרה אודות התפקיד החשוב והמרכזי של הגן p53 במחלת הסרטן, והאזין ל-17 פרויקטי המחקר של התלמידים. הפרויקט עצמו הוא מחקר בביוטכנולוגיה הנערך בשיתוף פעולה בין ביה"ס לבין מעבדתו של  פרופ' משה אורן – חתן פרס ישראל לשנת 2008 על תרומתו לגילוי הגן, והתלמידים עבדו בהנחייתה של ד"ר ליאורה סגל רכזת מגמת ביוטכנולוגיה הרב-תחומי ליידי דיוויס, ת"א.

20141218_100513מהו הגן p53 תשאלו?

 P53 קיים בתאים של כל אחד מאיתנו ומהווה מחסום בפני הפיכת תא בריא לתא סרטני. כאשר הגן p53  פגום ואינו מתפקד עלולה להתפתח מחלת הסרטן, ואכן ביותר מ-50% מסוגי הסרטן הגן  p53 פגום ואינו ממלא את תפקידו. בפרויקט חוקרים התלמידים את השפעתם של גורמים שונים על p53, ביניהם גורמים הרלבנטיים לחיים שלהם ושל כולנו כגון:  קפאין, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים, אצטון, מי-חמצן, מונוסודיום-גלוטאמאט, אקונומיקה ועוד,  ובעקיפין בודקים האם החומרים שכולנו משתמשים בהם, מעוררים את הפעלת המחסום התאי בפני תהליך סרטני. הניסויים בפרויקט המחקר מתבצעים במעבדות במכון ויצמן בהדרכת דוקטוראנטיות ממעבדתו של פרופ' משה אורן, והפרויקט כולו מהווה 20% מציון הבגרות בביוטכנולוגיה.

תוצרי הפרויקט כוללים 3 מרכיבים:  חוברת סיכום מחקר, פוסטר מדעי וסרטון קצר של כל צמד חוקרים צעירים המקושר ב QR קוד ומודפס על הפוסטר המדעי . סריקת ה QR קוד מובילה לסרטון הקצר שיצרו התלמידים על המחקר.

לגלריית תמונות מהפרויקט, לחצו פה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *