באר שבע: מחווה לדוד בן-גוריון ולמגילת העצמאות

bg1

פרויקט אמנותי יוצא דופן הוגש לאחרונה כשי מטעם תלמידי תכנית "אמירים – אחריות איזורית", התיכון הרב-תחומי עמל רמות בבאר-שבע לדיירי מרכז הקליטה יעלים.

bg3פרויקט אמנותי-חינוכי זה תוכנן ובוצע במסגרת התכנית המשולבת "אמירים" (מטעם האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך) ו"אחריות אזורית" (מטעם "אחריות לישראל 2048"). התכנית מפגישה תלמידים מצטיינים עם מוסדות שונים במגזר הציבורי במטרה ליזום ולפעול למען יצירת אקלים סביבתי מיטבי, במגוון תחומים .

התלמידים, מכיתה ט', הלומדים קורס המשלב בין תחום המדע לתחום האמנות בהנחיית המורה נועם גונן, נפגשו עם נציגי ומנהלי אגפים שונים בעירייה, ובחרו ליצור יצירת אמנות למען דיירי מרכז הקליטה יעלים. 
הפרויקט מבוסס על יצירה של האמן מיכל שוורץ, המראה את דמותו של דוד בן גוריון מורכבת מטקסט מגילת העצמאות. לרעיון יש השקות מעניינות עם נושא האשליות האופטיות (צירוף אותיות בגוונים שונים היוצרים יחד כ"פיקסלים" דימוי אחד גדול), ועם המקום עצמו – מרכז הקליטה – בהקשר של מגילת העצמאות. הטקסט עוסק בבסיס להקמתה של מדינת ישראל, כבית ליהודי התפוצות וכמדינה דמוקרטית בה כל האזרחים הם שווי-זכויות. דמותו של בן גוריון קשורה קשר בל יינתק גם ליישוב הנגב ולרעיון הפרחת השממה.
bg4את הפרויקט המורכב, לקחה על עצמה אסיל זרייק, תלמידת כיתה י', שבעזרת נחישות והתמדה יוצאי דופן, הביאה אותו לידי גמר, בסיועה המבורך של רכזת התרבות טליה נחמה .
 יעלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *