תלמידי עמל טכנולוגי זיו רחובות זכו בתחרות על מערכת המתריעה על תינוק שנשכח ברכב

תינוק באוטו

 

​ביה"ס התיכון הטכנולוגי עמל "זיו" רחובות, התבשר השבוע על זכייתו בתחרות הארצית "סטארט אפ צעיר" של קבוצת עמל. נבחרת תלמידים של ביה"ס במגמת הרכב "אוטוטרוניקה", פיתחו ובנו מערכת להצלת חיי תינוק שנשכח ברכב, וזכו על כך בתחרות הארצית של קבוצת עמל.
בתחרות זו נבחנים פרויקטים יזמיים של תלמידים מבתי ספר רבים ברחבי הארץ. "יש בכך ללא ספק ביטוי לרצינות, להשקעה וליצירתיות מדהימה הנדרשת לתחרות זו" נאמר בהודעת הזכייה.
נציגי נבחרת התלמידים יוזמנו בתחילת ספטמבר להצגת המיזם שפיתחו, בפני כלל מנהלי קבוצת עמל, ולקבלת תעודה ומענק כספי.
המערכת שפיתחו התלמידים בנויה מחלקים פשוטים וזולים השווים לכל כיס, וייחודיותה היא בפשטותה. רוב החלקים הקיימים במערכת מצויים בשימוש יומיומי בענף הרכב ומאוד זמינים.
עיקרון פעולת המערכת שפותחה:
עם הושבת התינוק במושבו ברכב, חיישן המזהה את משקלו מפעיל כמה לחצנים הנכנסים לפעולה ודורכים את המערכת. כאשר הנהג יוצא מהרכב ללא התינוק ונועל אותו, הלחצנים סוגרים מעגל חשמלי ומפעילים את כל רכיבי האזעקה: האורות נדלקים, האזעקה מופעלת והחלונות נפתחים.
התלמידים שפיתחו את המיזם: שובל צ'שאו, רחמים מדהלה, אוראל ניסים, זריהן אסרס, אור שומרון, יואב שחר, אליאור חביב, איילת אלזם וארינה גוירמן. מורה ביה"ס רמי סייג ליווה את התלמידים בפיתוחו והוצאתו לפועל של הפרויקט.
בביה"ס קיים דגם פועל של המערכת שפותחה, המותקן על גבי רכב שנמצא בסדנת בית הספר.
מנהלת ביה"ס רות קורבלניק: "אנו שמחים וגאים מאוד בזכייה בתחרות. פיתוח המיזם התאפיין בחשיבה מחוץ לקופסה ובעבודת צוות. המיזם מהווה למידה משמעותית אמיתית שאנו מובילים בבית הספר, תוך שילוב כמה מקצועות לימוד. התלמידים חווים למידה בפיתוח הנושא, תוך חידוד ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים. בדרך זו הם מבינים מה כוחה של טכנולוגיה בשינוי ושיפור איכות החיים".

בתמונה: 

הרכב עליו מותקנת המערכת, וכמה מהתלמידים שהיו שותפים לפיתוח המיזם.
 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *