אירוע השיא של תוכנית דיבייט 2016

sie

השבוע התקיים אירוע השיא של תוכנית הדיבייט לשנת 2016 של המחלקה לאנגלית ברשת עמל. באירוע השתתפו נציגים מ- 16 בתי ספר מכל המגזרים בחברה הישראלית, שהתחרו בקבוצות מעורבות. בין הנושאים הנדונים: 'שיימינג', המתות חסד, רישיון לאופניים חשמליים.

התוכנית, בחסות שגרירות ארה"ב, פותחה במטרה ללמד את התלמידים את העקרונות הבסיסיים של תורת הדיבייט – בניית טיעונים וארגונם, פיתוח מיומנויות חשיבה ביקורתית, עמידה בפני קהל, באנגלית שוטפת. מאז הפעלתה של התוכנית לראשונה בשנת 2005, התנסו אלפי תלמידים בחווייה והעידו כי בנוסף לכל זאת, שיפרו מאד גם את מיומנויות הכתיבה באנגלית.  

ODT 1ואולם לא רק במיומנויות דיבייט מדובר, אלא בערכים. התוכנית מעמיקה את ההיכרות בין תלמידים מכל גווניה של החברה הישראלית ומגזריה. מסיבה זו הוקמו קבוצות מתחרים מעורבות בדגש על שיתוף פעולה בין בתי ספר שונים, ונפתחו סדנאות הכנה המזמנות אפשרות להכיר זה את זה מקרוב לפני התחרות,  באווירה נינוחה ובלתי פורמלית. בימים לא קלים אלו, היה תענוג לראות את התלמידים נפגשים, כותבים את נאומיהם במשותף, סועדים יחדיו, מקיימים פעילות ערב חברתית עצמאית ולנים בחדרים משותפים. גם באירוע השיא חולקו התלמידים לקבוצות מעורבות, במטרה להפגיש תלמידים מבתי הספר השונים לפעילויות ערכיות וחברתיות, כולן באנגלית. חלקו הראשון של היום יועד לביקור במוזיאון מרכז רבין, להיכרות עם האיש ופועלו, כשבמקביל התנסו התלמידים בסדנאות  Out Door Training בשאיפה ליצור עבודת צוות, שיתוף פעולה והעצמה אישית וקבוצתית. במקביל, השתתפו התלמידים במיזמים של קבוצות שהתנסו בלמידה מבוססת פרויקטים, ובהם למדו נושא, דנו בו ואותו הציגו  בפני עמיתיהם. התלמידים עשו שימוש מושכל בשפת גוף, שמרו על קשב הקהל ויישמו בהצלחה את אשר רכשו בשיעורי הדיבייט.

נושאי התחרות והזוכים בשנה זו
אירוע השיא של דיבייט 14.3.2016 039

איסור על תופעת הביוש הציבורי  ("שיימינג") :  קבוצת האופוזיציה – אלכסנדרה קרול – ביה"ס  הרב תחומי שבח מופת , אסיה נג'אר – ביה"ס התיכון ג'ת, שי אשל – ביה"ס הרב תחומי עמק חרוד.  המתות חסד : קבוצת האופוזיציה –  ראהאד ראעף זחאלקה – ביה"ס התיכון באקה אל גארביה, תומר הלפרין – ביה"ס הרב תחומי ליידי דייויס, ת"א. דרישה לקבלת רשיון נהיגה לשימוש באופניים חשמליים מגיל 16:  קבוצת הממשלה –  זוהרה נאסראלדין –  ביה"ס הרב תחומי כסרא סמיע, מאשה זקירוב –  ביה"ס התיכון "העמית", ראשל"צ.

הזוכים בתחרות הנאומים הפומביים 

מקום ראשון:  תומר סגל – ביה"ס הרב תחומי ליידי דייויס, ת"א
מקום שני:  מוחמד באדיר – ביה"ס התיכון כפר קאסם
מקום שלישי: קמילה סרסור – ביה"ס התיכון כפר קאסם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *