סדנת "מודל האו"ם" באנגלית

Speeches
המחלקה לאנגלית
 
בהמשך לתוכנית הדיבייט של המחלקה לאנגלית בקבוצת עמל המתקיימת בחסות שגרירות ארה"ב בישראל, השתתפה קבוצת מתחרי הדיבייט בסדנת מודל האו"ם. הסדנא בת היומיים, התקיימה באכסניית "נורדיה". הסדנא  פותחה ע"י "PROMUNERS"  והונחתה ע"י דניס טקצ'וק במקצועיות רבה תוך מתן תשומת לב אישית לכל משתתף.   מודל האומות המאוחדות הוא למעשה בדיוק כפי שהוא נשמע – הדמיה של האו"ם שמשקפת את דרכי הפעולה של הוועדות והגורמים השונים באו"ם. במהלכו של מודל האו"ם, כל משתתף לוקח על עצמו תפקיד של דיפלומט זר, ובכובע זה מייצג את ארצו בגופי האו"ם השונים.
 
 
במהלך הסדנא למדו התלמידים המייצגים את כל מגזריה של החברה הישראלית, על ההיסטוריה של האו"ם, מבנה הארגון ודרכי הפעולה בוועדות ובארגוני האו"ם השונים. בנוסף, למדו תיאוריות ויישומן ביחסים בינלאומיים, כתיבת נאומים והצגתם.
בשלב שני, הוצג בפניהם הנושא איתו התמודדו בסימולציה: פתרון הסכסוך ומלחמת האזרחים בסוריה. לאחר מכן, בחר כל תלמיד את המדינה אותה ביקש לייצג בדיון (רוסיה, בריטניה, ונצואלה, גרמניה, לבנון, מצרים, ירדן, דרום קוריאה, בלגיה, ערב הסעודית, סין, אירן, צ'כיה, ארה"ב  ועוד).  השלב הבא הוקדש ללימוד אישי  ומחקר של כל תלמיד על המדינה שבחר, האינטרסים המניעים אותה, מיקומה הגיאוגרפי, מצבה הכלכלי, הפוליטי והצבאי. כדי להגיע לפתרון מספק השתמשו התלמידים בכלים אותם רכשו במהלך לימודיהם בתוכנית הדיבייט, שכנעו, התווכחו, הגו רעיונות יצירתיים וחשבו מחוץ לקופסה.  קיום הסדנא  באנגלית, אפשר לתלמידים שימוש נרחב בשפה, רכישת אוצר מילים הקשור לנושא הנדון, שיפור מיומנויות הכתיבה והשיחה. בשיחת הסיכום ציינו התלמידים כי הסדנא סייעה להם בהבנת תהליכים בינלאומיים ועמדות האו"ם כלפי נושאים המונחים לפתחו. חלקם אף ציינו כי הסדנא סייעה להם בהבנת תהליכים פוליטיים פנימיים.  לתלמידים היתה היכרות קודמת ממפגשיהם במהלך ההכנות לאירוע השיא בתוכנית הדיבייט. היכרות זו באה לידי ביטוי  ביחסי החברות והאמון אותם הם חשים זה לזה.
 
הם אף נהנו מפעילות ערב חווייתית ומפיגה בה תרגלו פעילות Outdoor Training, שבה מושם דגש על שיתוף פעולה ובניית יחסי אימון הדדיים  בקבוצה.  
התלמידים  סיכמו את היומיים שחוו במילים הבאות: "היה מדהים ומשכיל מאד. נהניתי מאד", "רציתי להגיד תודה על החוויה  המדהימה, ותודה לדניס המדריך על המאמץ הגדול, מקווה שיהיה המשך לתוכנית בעתיד". 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *