שרשרת אנושית בבית הנשיא ריבלין

621A0132

ב- 1.11.16 התקיים אירוע מיוחד בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין ומנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, שבו הוקף בית הנשיא בשרשרת אנושית של תלמידים מרשת עמל. במקביל לאירוע בבית הנשיא, נערך באותו יום בכל בתי הספר של רשת עמל אירוע אי-לובי, נגד גזענות. התלמידים ייצגו את הפסיפס הישראלי המגוון – חילונים, דתיים, חרדים, ערבים ודרוזים. הם שילבו ידיים למען קידום החינוך לשותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית. לאחר מכן ענה נשיא המדינה על שאלות התלמידים נציגי המגזרים השונים בחברה הישראלית

(מעריב, 2.11.2016)

נשיא המדינה מר ראובן ריבלין אמר:  "רשת עמל הקדימה את החברה בישראל בכל מה שקשור לנושא. ביניכם יהיו המנהיגים של מדינת ישראל. יהודים וערבים נועדו לחיות יחד. רשת עמל צעדה לפני המחנה. ראתה את הנולד. לכולנו יש את אותה תקווה . כאשר כולנו נבין שיש שוויון לכל אחד ואחת מאיתנו נהיה חברה הרבה יותר טובה ופתוחה." 

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני אמרה: "זוהי הפעם הראשונה שמתקיימת שרשרת אנושית כזו בבית הנשיא. המסר היוצא מכאן היום הוא שחובה עלינו לשבור מחיצות בחברה הישראלית על כל גווניה, שחובה עלינו לחפש את המאחד ולא את המפריד, שחובה עלינו להיאבק נגד סטיגמות העוברות מדור לדור, שניתן לעשות זאת בהצלחה רבה כפי שאנו עושים זאת בעמל".

 

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה אמרה: "רשת עמל מובילה מסע ארוך של שיתופי פעולה בין כל המגזרים, חילוניים, דתיים, יהודים, ערבים. הדרך ארוכה ויש בה הרבה מאד עשיה משותפת, למידה האחד עם האחר וחיבורים אמיתיים של החיים, אבל בכל מסע יש נקודות שיא. המפגש בבית הנשיא בו כולנו חברנו יחד, בהתרגשות גדולה, היתה נקודת שיא עוצמתית ונתנה דחיפה חזקה לחיבורים שאנו עושים בחברה הישראלית".

ערן בן דור, מנהל תחום חינוך חברתי ערכי אמר: "אני גאה בקבוצת המנהיגות הצעירה של רשת עמל, המורכבת מבני נוער המייצגים את כל המגזרים בישראל, ואשר הובילה את המיזם הערכי הזה מראשיתו. זהו צו השעה בתקופה של סבב אלימות משסע, לעצור ולקדם שיח של פיוס וסבלנות". 

התלמידים שהציגו שאלות לנשיא המדינהאלירן זלמנוביץ מביה"ס עמל מדעים ואומנויות נהריה. בושרה נאטור מביה"ס עמל קלנסווה. טליה בן אלישע מאולפנת עמל הראל נהריה. עופר דוד מביה"ס החרדי עמל ירמיהו ירושלים.

צילום: רפי דלויה

סיקור האירוע בחדשות ערוץ 2

 

פרטים נוספים באתר בית הנשיא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *