נפתחה מעבדת חדשנות בינלאומית של רשת עמל בשיתוף ערי חינוך

edumission2017

מאת: רפאלה בלס
גם אתם מתעניינים בנעשה במערכות חינוך בעולם ומעוניינים בשיתופי פעולה בינלאומיים ? בואו לרשת עמל. בעמל אפיינו את הצורך בלמידה הדדית עם מערכות חינוך ברחבי העולם, ופתחו לאחרונה מעבדת חדשנות בינלאומית.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני שיזמה את המהלך, רואה חשיבות רבה ביצירת שיתופי פעולה ולמידה הדדית עם מערכות חינוך ברחבי העולם. "רשת עמל פורצת דרך בשיתוף הפעולה החינוכי עם מדינות אחרות ברחבי העולם, ורואה אתגר חשוב בהעצמת המורים באמצעות שיתופי הפעולה המרתקים עם מורים ברחבי תבל. במסגרת מיזם ייחודי זה, אנו מעודדים את המורים שלנו להשתלב בעשייה החינוכית החדשנית הבינלאומית, ולתרום את זווית הראייה המיוחדת שלנו כרשת חינוך מובילה בישראל בתחומי היזמות ולמידה במרחבי החיים".

ואכן, מעבדת החדשנות מאפשרת למשתתפיה, לתכנן וליישם פתרונות לאתגרים העומדים בפני דור העתיד. המטרה היא ליצור שיתופי פעולה מרתקים ולמידה הדדית עם קבוצות מורים דומות מרחבי העולם: בתי ספר מדנמרק, איטליה, נורבגיה, בולגריה, בריטניה, ברזיל, ארה"ב ועוד. הרעיון היה פשוט – מורים פורצי דרך מבתי הספר של עמל, שכבר עוסקים בפיתוח מיזמים ושיתופי פעולה בינלאומיים, יסעו ללמוד מהמורים בבתי הספר השותפים, ויארחו אצלנו את המורים שיגיעו משם. הפעילות הזו מהווה מרכיב חשוב בהתפתחות המקצועית של המורים, של חיבור החינוך בישראל לכל העולם, והקשבה לצורכי העולם החדש. במסגרת זו התכנסה קבוצת מורים מובילים מעמל במשך שנה שלמה במרכז היזמות של עמל בשבח מופת ת"א, ובהנחיית צוות ערי חינוך, העלתה רעיונות, חקרה, הביאה מניסיונה, קיבלה השראה ולבסוף העלתה לאוויר שני קורסים מקוריים ללמידה עצמית (Mooc= massiv open online course), המאפיינים את הייחודיות של עמל, בשני תחומים מרכזיים: חינוך ליזמות, ולמידה במרחבי החיים.  קורסים מקוריים אלו מכילים 4 שיעורים מוסרטים כל אחד מהם, ושלל דוגמאות ואמצעי המחשה ממיטב ניסיונה של הרשת בשנים האחרונות. הקורסים נכתבו באנגלית, הועלו לאוויר, וייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית של 24 בתי ספר מהעולם – Edumission, בשיפוטם של אושיות חינוך בינלאומיות כמו סר קן רובינסון, סוגאטה מיטרה, הלנה זינגר ואחרים. ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה ברשת עמל המובילה חדשנות חינוכית ולמידה פורצת דרך, מציינת כי מעבדת החדשנות הבינלאומית זימנה יחד מורים יצירתיים המיישמים למידה במרחבי החיים וחינוך יזמי לחשיבה משותפת ויצירת מוקים מרתקים. מוקים אלו יתורגמו השנה לעברית וישמשו להעשרה והעצמה של מורי רשת עמל, ושאר אנשי חינוך בארץ ובעולם. במהלך השנה יועברו השתלמויות והדרכות על בסיס הרעיונות שפותחו במעבדת החדשנות הבינלאומית. "אני רואה בסיפוק רב", הוסיפה, "כיצד המהלכים הפדגוגיים החלוציים שמובילה רשת עמל, עומדים בהלימה עם יעדי פדגוגיה מוטת עתיד שמפתח כעת גף ניסויים של משרד החינוך". 

חינוך ליזמות1_מאורךlife wide learning מאורך (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ומעט על תוכן הקורסים: נבחרת מורי Edustartup בהובלת גילי אלון, הפיקו קורס שמלמד את המורים כיצד להקים מרכזי יזמות בעולם. הוא מספק דוגמאות לחינוך ולחדשנות ברשת עמל, חושף מודלים, תפיסות ורעיונות, ועושה שימוש בסרטונים, המחשות ומידע מקצועי שמוצג באופן אטרקטיבי.
נבחרת מורי Life Wide Learning בהובלת רפאלה בלס, הפיקו קורס שכל כולו עוסק בלמידה במרחבי החיים. הקורס כולל דוגמאות מעוררות השראה מפרויקטים במגוון בתי ספר, ומספק מודל רעיוני בן 6 צעדים ותיבת כלים מגוונת להפקת תוצר משמעותי. הקורס כולל סרטונים יפהפיים.
למידה במרחבי החיים וחינוך ליזמות הם חלק מתפיסת עולמה של עמל, המדרבנת את תלמידיה לקחת חלק במארג החיים האמיתי, החי והתוסס של הסביבה והקהילה, לתרום ולהשפיע, לצאת מכותלי בית הספר למרחב הציבורי ולשבור את גבולות הכיתה והזמן.

24 בתי ספר מהעולם בתחרות הבינלאומית

המוקים של עמל המייצגים את ישראל:
Edu-Stratup
Life Wide Learning


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *