תלמידי הרב תחומי עמל רמות באר שבע פיתחו אפליקציה המנגישה את העיר לתיירים

IMG-20180604-WA0020 (1)

כל הכבוד על הכישרון: תלמידי שכבת ט' בבית הספר פיתחו, במסגרת לימודי האנגלית, אפליקציה שתקל על התיירים המבקרים בעיר ותציע להם אפשרויות בילוי. 

מדריך הטיולים הנייד, BesT – BEER SHEVA FOR TOURISTS, פותח במסגרת לימודי אנגלית בשכבה ט'. האפליקציה מאפשרת למטיילים נגישות למידע הדרכתי על אתרים ומסלולי טיול בבאר שבע ומספקת הסברים כתובים, תמונות וגם הדרכות קוליות להעשרת חווית הטיול. מדובר באפליקציה סלולרית הפועלת במכשירי אנדרואיד ומהווה מדריך טיולים סלולרי בבאר-שבע בשפה האנגלית.

beersheba 
המדריך מאפשר נגישות מידית למידע על העיר והמרחב בו מטיילים ומאפשר סיורים במספר מסלולים, כגון: היסטורי, ארכיאולוגי, ספורט או ילדים ואף מציין מקומות בילוי והיכן לאכול. בכל אתר יש גם קובץ שמע (שהוקלט באולפן ההקלטות בביה"ס), תמונות שצולמו ע"י תלמידים, קישור לאתר הרשמי של האתר וכן קישור לאתר ב-Google maps, המאפשר תכנון מסלולי הליכה/נסיעה בעיר.
 
מאחורי המיזם עומדים תלמידי כיתות ט' ו- י' וצוות מורי האנגלית בבית הספר הרב תחומי עמל רמות (מקיף ז') בעיר במסגרת לימודי האנגלית. התלמידים חולקו לקבוצות עבודה, אספו מידע על אתרים תיירותיים בבאר-שבע, כתבו סיכום קצר לכל אתר ובנו מסלולי טיול באנגלית. בכל קבוצת לימוד התקיימה תחרות במהלכה התלמידים הציגו את הסיכומים ונבחרו הטובים ביותר לאפליקציה. 

זהבה הראל, ראשת מנהל החינוך בעיריית באר-שבע: "מדובר בהישג מרשים נוסף המציב את באר-שבע על מפת היזמות. התלמידים שהשתתפו בפרויקט מהווים דוגמה ומופת ללמידה מתוך עניין, העמקה ומימוש יכולות תוך חתירה למצוינות. אפליקציה זו הנה פרי מאמצים שלהם ושל הצוות החינוכי " .
                           
icon3ronit_newד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל לפדגוגיה קבוצת עמל: אפליקציה זאת היא אחת הדוגמאות כיצד רב תחומי עמל רמות באר שבע מיישם בצורה מיטבית את הפדגוגיה החדשנית שאנו מובילים ברשת עמל. המורים מלמדים בדרכים חדשניות, תוך שילוב טכנולוגיה מתקדמת. במודל של "למידה במרחבי החיים", תוך חיבור משמעותי לקהילה. המורים והתלמידים מתלהבים מעשייתם, מגלים מעורבות בתהליך הלמידה, ותוצרי החקר חוזרים לציבור כתרומה לקהילה. זוהי יזמות במיטבה!"


מדברי התלמידים
אורי פרלמוטר, בר קיסוס, שוהם לנקרי : "לפני שבעה חודשים בתאריך ה-31 לאוקטובר התקיימו חגיגות לרגל מאה שנה לשחרור באר שבע על ידי כוחות האנזק מידי הטורקים. קבוצות תיירים רבות הגיעו ממדינות שונות ברחבי העולם ביניהן אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה וארצות הברית שילדים נבחרים מבית ספרנו זכו ללוות ולהדריך ביום המיוחד. 

 ההתרגשות הייתה בשיאה, העיר הייתה מקושטת בדגלים שונים וחיילים במדים הסתובבו בגאווה ברחובות. וההתרגשות אכן הייתה מוצדקת, מדובר באירוע היסטורי, אירוע של פעם במאה שנה – תרתי משמע. בעקבות כל התיירים והאנשים החשובים שהגיעו לעיר, ביניהם ראשי הממשלות של ישראל אוסטרליה וניו זילנד ואין ספור האמצעים שהושקעו, קיבלה באר שבע הכרה בינלאומית שעוררה בנו, תלמידי שכבת ט', תיכון הרב תחומי עמל רמות באר שבע, רצון לשים את עירנו על המפה, ולא רק פעם במאה שנה!

התחלנו בתהליך של פיתוח אפליקציה הסובבת כולה סביב העיר באר שבע, במטרה לתת מענה לאנשים הרוצים לטייל בעיר ולספק להם מידע על אתרי חינוך, תרבות, ארכיטקטורה, מקומות בילוי לילדים, בילוי, ספורט, קניות, מסעדות ואתרים היסטוריים. כל המידע הנחוץ לנופש מדהים בבאר שבע. כל תלמידי השכבה לקחו חלק בדרך אל התוצר הסופי. לכל כיתה ניתן נושא מאלו המוזכרים למעלה ותלמידיה מצאו את האתרים והמקומות הטובים ביותר בנושא, לאחר מכן, חיברו אותם למסלול היעיל והטוב ביותר. את המידע על כל אתר הצגנו בפני מורתנו לאנגלית – גלינה לוי והיא ווידאה שהמידע אכן אמין ומורשה להיכנס לאפליקציה. לאחר שכל המידע נאסף, הורכב צוות שעבד עם מפתחת אפליקציות מקצועית והיה אחראי על הארגונים הטכניים. באפליקציה עצמה ניתן למצוא מפה עליה מצוינים כל האתרים והמקומות מהתחומים השונים -ומידע על כל אחד ואחד מהם שמושג בלחיצה אחת בלבד- בטקסט כתוב או בקטע שמיעה, דבר שחוסך לתיירים את המאמץ לחפש אתרים והסברים ולפעמים אפילו את הצורך במדריך טיולים. 

האפליקציה הגמורה הועלתה לאתר בית הספר וניתן למצוא אותה בתחום הפרויקטים בנושא אנגלית. אנחנו רואים באפליקציה מתנה מאתנו לעיר האהובה שלנו. זה התחיל אמנם כפרויקט הערכה חלופית של שכבה ט, אך עם הזמן כל בית הספר נרתם לעזרה. לנו התלמידים הפרויקט היה יותר מציון, בדרך זכינו ללמוד דברים חדשים שהופתענו לגלות על העיר שלנו. היה מדהים לראות איך אפשר לחיות בעיר כל חייך ולא לדעת חלק גדול מההיסטוריה שלה. 
הפרויקט לא היה יוצא לדרך ללא עזרתם של שוהם לנקרי – המדריכה הקולית, שחף בן איון – הצלמת, אמיר ביטון וים אזולאי  –  חלק מצוות בניית האפליקציה. בפרויקט השתתפו כל תלמידי שכבה ט וצוות המורים לאנגלית ובראשם- גלינה לוי, רכזת אנגלית בחט"ב , נטליה פינצ'בסקי – רכזת אנגלית בית ספרית, אלברט לוי – מורה למחשבים, גלעד שמיר – מנחה השתלמות מוסדית בנושא טכנולוגיה בהוראה.
לסיכום, האפליקציה אמנם כרגע בשלביה הסופיים, אך השאיפה שלנו לעתיד היא, שכמו שעירנו האהובה גדלה ומתפתחת, כך גם האפליקציה תופץ ותהיה שימושית בקרב אנשים רבים".

האפליקציה חינמית וידידותית למשתמש. אפשר להוריד אותה דרך חנות האפליקציות של Google (רק למכשירי אנדרואיד). בנוסף קיימת גם גרסה אינטרנטית (וובית) שנגישה מכל מחשב או טלפון שיש בו גישה לאינטרנט.
  

מדברי המורים
גלינה לוי רכזת אנגלית חט"ב - "במהלך הפרויקט נוכחתי לדעת שהתלמידים היום רוצים לבצע ולייצר משהו ממשי ומשמעותי ולא מעוניין בהוראה פרונטלית ומסורתית. פרויקט מסוג זה הוא אתגר גם לתלמידים וגם למורים משום שזו למידה אחרת שדורשת למידה של תחומים נוספים ושיתופי פעולה. תפקיד המורה משתנה מבעל הידע למוביל שיתופי פעולה ועבודת צוות. נטליה פינצ'בסקי רכזת אנגלית בית ספרית- פרויקט זה היה אתגר פדגוגי ומקצועי למורה. נחשפנו לתחום דרך ההשתלמות הבית ספרית בנושא פיתוח אפליקציות לימודיות ומיד התגייסנו למשימה. דרך פיתוח האפליקציה הבנתי שמורה שרוצה לפרוץ ולהשתמש בטכנולוגיה ובקידמה צריך לרכוש מיומנויות נוספות מעבר להוראה. זוהי חוויה מקצועית מעשירה ומפתחת המחייבת שיתופי פעולה. כל צוות אנגלית וגם מורים אחרים נרתמו לפרויקט ויחד פיתחנו את האפליקציה. החוויה הייתה מאתגרת ומעניינת מאד. יש לציין שבתיכון עמל "רב תחומי – רמות" קיימת מזה זמן רב מעבדה ממוחשבת ייחודית המיועדת ללימודי אנגלית בלבד. אמצעים הקיימים בביה"ס מאפשרים למורים להשקיע ולפתח תכניות לימוד ייחודיות כגון אפליקציית הסיור לתיירים".

נטליה פינצ'בסקי רכזת אנגלית בית ספרית – "פרויקט זה היה אתגר פדגוגי ומקצועי למורה למורה. נחשפנו לתחום דרך ההשתלמות הבית ספרית בנושא פיתוח אפליקציות לימודיות ומיד התגייסנו למשימה. דרך פיתוח האפליקציה הבנתי שמורה שרוצה לפרוץ ולהשתמש בטכנולוגיה ובקידמה צריך לרכוש מיומנויות נוספות מעבר להוראה. זוהי חוויה מקצועית מעשירה ומפתחת המחייבת שיתופי פעולה. כל צוות אנגלית וגם מורים אחרים נרתמו לפרויקט ויחד פיתחנו את האפליקציה. החוויה היתה מאתגרת ומעניינת מאד!".
 
matiמטי בילו מנהלת בית הספר:  "בית הספר שלנו נותן חשיבות עליונה למקצוע האנגלית ומשקיע רבות במציאת דרכים יצירתיות וחווייתיות כדי להפוך את לימודי השפה למשמעותיים ומעניינים. אנו מובילים פדגוגיה חדשנית, למידה אחרת, תפיסה פדגוגית שמובילה רשת עמל, המורים עוברים פיתוח מקצועי ללמד בדרכי הוראה מגוונות על מנת להפוך את הלמידה לחווייתית ולפתח בקרב הלומדים בין היתר מיומנויות של המאה ה-21 : יזמות , עבודת צוות, פיתוח אפליקציות, פרזנטציה, למידה מבוססת פרויקט למידת חקר ועוד. זוהי למידה משמעותית".


להורדת האפליקציה
לאתר האפליקציה
 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *