כנס "יזמות 2018" של עמל וכלכליסט: הזוכים בגמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל

yazamut2018

 

כנס "יזמות 2018" נערך ב- 19.6.18 בעזריאלי שרונה, על ידי קבוצת עמל בשיתוף עם העיתון "כלכליסט" תחת הכותרת: "הכנס ליזמות וחדשנות בעידן החדש".
במסגרת הכנס נערך גמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ע"ש הנשיא התשיעי שמעון פרס.

 

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני נשאה דברים בכנס על "עידן חדש של יזמות", והעניקה פרסים לזוכים בשלושת המקומות הראשונים.
"בחרתי להתחיל את דברי במילים: אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם" אמרה עו"ד רוית דום עיני וציינה כי מילות שירו הידוע של אריק איינשטיין מבטאות את הכוח של הכנס ואת מה שמניע אותו: יזמות, ערכים והכוח לשינוי חברתי.

שינינו את השיטה

"אנחנו הולכים לראות פה תלמידים סטארטאפיסטים עם ברק בעיניים, עם תשוקה. אנחנו שינינו את השיטה. הילדים אצלנו חושבים, מתנסים ועושים פרויקטים למען אנשים עם צרכים מיוחדים" אמרה עו"ד דום עיני. "אנחנו מאמינים בלתת טכנולוגיה, לתת כלים מעשיים לחיים, ורואים את ההצלחות של הילדים. רואים את הסקרנות שלהם. אלה ילדים שלומדים מתוך רצון ומגיעים להצלחות" אמרה והוסיפה: "רוב בתי הספר שלנו בפריפריה. יש פה קבוצות תלמידים מכעביה, מצפת, מדרום תל אביב. מדהים לראות אותם".

פלטפורמה חדשנית

עו"ד רוית דום עיני תיארה את מרכזי היזמות של עמל. "זוהי פלטפורמה חדשנית, מרחבים חדשניים, חממות טכנולוגיות. התלמידים לומדים עם מנטורים, עם חברות ההייטק הכי מובילות בארץ ובעולם. אלה ילדים שלומדים את כל הנושא העסקי יחד עם עמותת יוניסטרים, החל מרעיון עסקי, אב טיפוס, תוכנית עסקית, איך לעמוד מול אנשים ולדבר מול משקיעים פוטנציאליים. איך אתה באמת פורץ אחר כך לעולם העסקי. זו תוכנית של שלוש שנים שנמצאת רק ברשת עמל". דום עיני אמרה כי יש כיום לעמל מרכזים שפרוסים בכל הארץ. "התחלנו בצפת, בחדרה, בבאר שבע, בדרום תל אביב בשבח מופת, בעמק חרוד. אנחנו עובדים גם עם האקדמיה, העיריות ועם כל נקודת חוזק אפשרית, כדי לתת תעסוקה טובה יותר דרך היזמות שלנו".

דרך החינוך אפשר לחולל שינוי חברתי אמיתי

"דרך החינוך אפשר לחולל שינוי חברתי אמיתי" הדגישה עו"ד רוית דום עיני. "אנחנו מרוויחים כל כך הרבה ילדים מהפריפריה. אנחנו רואים את ההישגים המדהימים שלהם גם בבית הספר וגם מחוצה לו. החוכמה הגדולה היא שהכלים המעשיים שאנחנו נותנים להם, טובים לא רק להיום אלא טובים גם למחר, לחיים שלהם. אנחנו רואים איך זה משפיע עליהם בכל המעגלים שלהם, גם האישיים וגם החברתיים, גם בבית".

רעיונות שכל פעם אני נפעמת מהם מחדש

"תבינו מה אנחנו עושים פה" אמרה דום עיני בהתרגשות רבה. "ילדים יושבים ונפגשים עם אנשים עיוורים, עם חירשים, עם מבוגרים. למשל כששמעו את הסיפור של שלושת הנערים החטופים בשומרון, חשבו איך יכלו להציל אותם עם צמיד או אפליקציה לאיתור חטופים. דרך זה הם ישבו בתהליך שנמשך שנה, וחשבו איך ליצור מוצר שיכול לעזור במקרים כאלה". היא ציינה: "בכנס נמצאות רק שבע קבוצות נבחרות מתוך עשרות רבות שעבדו במשך שנה ועברו תהליך עמוק ומקצועי, ובאו עם רעיונות שכל פעם אני נפעמת מהם מחדש. אנחנו כבר בתהליך גדול ורחב, וההצלחה היא פנומנלית".

collage-1024x748

 

בכירים בתעשייה, באקדמיה, בהייטק ובחברה הישראלית

בכנס "יזמות 2018" השתתפו אישים בכירים בתעשייה, באקדמיה, בהייטק ובחברה הישראלית: אראל מרגלית יו"ר ארגון יוזמה לאומית וקרן JVP, פרופ' יפה זילברשץ יו"ר הועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה, יונתן שור מנכ"ל Codemonkey, משה גאון יזם ומייסד Yoocan, יואל חשין מייסד ויו"ר Group – 2B, חנוך ברקת מייסד ויו"ר קרן דואליס, בת שבע משה מנכ"לית יוניסטרים, אירה פרידמן סגנית נשיא Israel Finance Social, אלעד צרפתי סגן נשיא Orcam, ד"ר יאיר שפירא מייסד ומנכ"ל Ninispeech, תניה אטיאס מייסדת ומנכ"לית Medint, זיו שילון יזם ופעיל חברתי.

במהלך הכנס עלו כאמור התלמידים בזה אחר זה על הבמה, והציגו את המיזמים שפיתחו.

יצוין כי התלמידים שהגיעו לשלב הגמר של התחרות נבחרו מבין הקבוצות שהגיעו לשלב חצי הגמר בהאקתון שנערך בחודש פברואר 2018 בחברת ההייטק מארוול בפתח תקוה.

הפרסים לזוכים

חבר שופטים אובייקטיבי בחן ודירג את המיזמים על פי שורה של קריטריונים. השופטים בתחרות היו: אורן הלמן סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, משה גאון מייסד משותף ומנכ"ל Yoocan, בת שבע משה מנכ"לית יוניסטרים, ד"ר נורית הראל יו"ר תשלובת ד"ר פישר, רו"ח אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות, יואל חשין מייסד ויו"ר Group – 2B.
בסיום הכנס הוזמנו הזוכים לקבלת תעודות הזכייה והפרסים מידי מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני.
 

במקום הראשון זכו התלמידים מביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת תל אביב על פיתוח המיזם "LS BAND – צמיד חכם למבוגרים". הפרס שהוענק להם: 7,000 ₪ .

במקום השני זכו התלמידים מביה"ס הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים על פיתוח המיזם "לוח ציור נשלט ע"י המוח". הפרס שהוענק להם: 6,000 ₪ .

במקום השלישי זכו התלמידים מביה"ס הרב תחומי עמל בגין צפת על פיתוח המיזם "רחפן עזרה ראשונה". הפרס שהוענק להם: 5,000 ₪.

תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, נקראת על שמו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, אשר היה שותף לחזון שאותו מובילה מנכ"ל קבוצת עמל. בתמונה: הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ומנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, נקראת על שמו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, אשר היה שותף לחזון שאותו מובילה מנכ"ל קבוצת עמל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *