מפתחים את המנהיגות החינוכית של העתיד בקבוצת עמל

IMG_4200

פדגוגיה מוטת עתיד והכנת תלמידינו לעולם בלתי ידוע
ד"ר ליאור אבימן

ביום חורף רטוב התכנסו 50 מנהלים מרשת עמל בבית הספר מקס פיין בתל אביב, ליום למידה משותף. היום נפתח בהרצאתה של ד"ר רונית אשכנזי, אשר הציגה את הנושא ועוררה חשיבה סביב Skills 4 the Future ומיזם החינוך העתידני – OECD 2030. בהרצאתה סקרה רונית מגמות עתידיות בעולם והשפעתן האפשרית על מערכות החינוך בעולם ובישראל. 

המשכנו עם הרצאתו המאלפת של מר מני ברזילי שנושאה היה "על בני אדם, בינה מלאכותית ותבונה אנושית בעולם משתנה". מר ברזילי הציג באופן מרתק שינויים טכנולוגיים המשפיעים על התודעה של כולנו ובמיוחד על האופן שבו אנו נערכים לקראת שינויי העתיד.

לאחר הפסקת צהריים התכנסנו לשולחנות עגולים של למידה משותפת ומשתפת בנושא: למידה מצלחות – תוכניות לקידום מיומנויות העתיד של תלמידי רשת עמל. הפעם שילבנו כלי שפותח על ידי פרופ' יונה רוזנפלד מתחום 'למידה מהצלחות' עם תוכניות המתקיימות בבתי הספר של רשת עמל ובמרכזן הוראת מיומנויות העתיד והכנת התלמידים לעולם עבודה בלתי ידוע. 
קאפה-כלים-לחיים-2-2019

מנהלים בחרו להציג תכניות חינוך המפתחות מיומנויות קוגניטיביות, טכנולוגיות, בינאישיות ותוך אישיות המכוונות לעולם עבודה עתידי. כל מנהל מילא מחוון לניתוח הצלחה והציגו בפני חבריו לקבוצה.

 הקבוצה בחרה מיזם אחד או מיזמים המציגים מיומנות אחת. כל קבוצה הציגה במליאה את תוצריה ושיתפה הן בהצלחות והן באופן המיוחד, המקורי והחדשני שכל מנהל/ת בחרו להכין את התלמידים שלהם/ן לעתיד בלתי ידוע.

היה מרתק לראות מנהלים מכוונים לפדגוגיה עתידית ומיישמים יוזמה, חדשנות ומקוריות בבתי הספר של קבוצת עמל. מנהלים רבים הדגישו כי הכלי לניתוח הצלחות ישמש אותם למגוון נושאים בבית הספר.  

הכנס זכה למשוב חיובי ושבחים ממנהלים רבים.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *