אונסקו בחר את פרויקט Cell Aviv של עמל שבח מופת כפרקטיקה מומלצת ללמידה ניידת והציג אותו בכנס עולמי

UNESCO2

מאת: רפאלה בלס

במסגרת תחרות פרסומים של אונסקו שעסקה ב"פרקטיקות נבחרות ללמידה ניידת Best practices in mobile learning", בחנה חברת הוועדה הגב' לוסי הייגן שהגיעה ארצה  במהלך מאי 2018 מספר פרויקטים של רשת עמל בטכנולוגיית Wandering מצפון עד דרום (וונדרינג – פלטפורמה משחקית ללמידה מבוססת מיקום), ובחרה את פרויקט Cell Aviv של הרב תחומי עמל שבח מופת כפרויקט מדגים של עמל ושל ישראל  (UNESCO Case study on Israel, Amal network). הפרויקט מכיל מספר מסלולים  –  "בעקבות סיפורי נחום גוטמן" שעוסק באחוזת בית, השכונה הראשונה בתל אביב הקטנה, "ההיסטוריה הסודית של שרונה", שעוסקת בקום המדינה, "100 שנים לתולדות 20190110_120554תיאטרון הבימה" ועוד – כולם חלק מתפיסת "למידה במרחבי החיים" – השוברת את גבולות הכיתה ומעודדת את התלמידים לחקור נושאים מסביבתם הקרובה, מהעולם האמיתי. המודל שפותח מסביר צעד אחר צעד כיצד ליישם פרקטיקה של למידת חקר מבוססת מקום בעיר המגורים, ולהשאיר את תוצריה כתרומה לקהילה לשימוש חוזר באמצעות טלפון סלולרי.

בתום תהליך ארוך, התקבל המאמר על הפרויקט כמאמר מנצח בתחרות ה- Best practice in Mobile learning בקטגוריית Bottom-up initiatives והוצג בחודש מרץ בשבוע הלמידה הניידת של אונסקו MLW) ), פריז. המאמר המלא בן 19 עמודים, שהתקבל מעט לפני פרישת ישראל, יעלה לאתר אונסקו בסוף אפריל (ראו טיוטא סופית למטה). 

 IMG-20180603-WA0007מנכ"לית רשת עמל, עו"ד רוית דום עיני: " אנו גאים מאד בעשייה הברוכה של בית הספר שלנו הרב תחומי עמל שבח מופת, זהו חלק מהדנ"א של עמל – לשבור את מרחבי הכיתה ולצאת לעולם האמיתי, לעולם הרחב ולממש שיתופי פעולה פדגוגיים בינלאומיים. יישר כוח !" 
yap

בתמונות מטה: מימין – רפאלה בלס וסיגל אלמי מלמן מעמל שבח מופת מציגות את פרויקט Cell Aviv המייצג את רשת עמל ואת ישראל בוועידה בינלאומית במטה אונסקו בפריז, טלילה יחיאלי מוונדרינג, נציגי בתי ספר מרוסיה, קטלוניה וסין. משמאל – מפת העולם ובה מסומנים 18 המיזמים הזוכים, ביניהם עמל ישראל. הוועידה, שעסקה בנושא הבינה המלאכותית בחינוךדנה בשאלות מרתקות הנוגעות בכיוונים עתידיים של בינה מלאכותית בחינוך, וביניהם: כיצד להבטיח שימוש כוללני ושוויוני של AI בחינוך, כיצד למנף AI לשיפור החינוך והלמידה,  כיצד לקדם פיתוח מיומנויות עבור עבודות וחיים בעידן AI וכיצד לשמור על שימוש שקוף וביקורתי בנתוני החינוך. 

20190307_153553meet_the_initiatives

 

 

 

 

 

 

sB

מעט על פרויקט פרקטיקות נבחרות ללמידה ניידת  Best practices in mobile learning בתמיכת קבוצת  Fazheng:
למרות הפוטנציאל העצום של למידה ניידת, הראיות מלמדות שבתי ספר ומערכות חינוך ממעטות לרתום את מלוא הפוטנציאל של טכנולוגיית המידע והתקשורת (ICT). הפוטנציאל של ICT בחינוך כבר הוכר והודגש במסגרת מיזם החינוך 2030, פיתוח בר קיימא (מטרה 4) ובהצהרת צ 'ינגדאו 2017. מסגרת הפעולה מציינת כי: "יש לרתום את טכנולוגיות המידע על מנת לחזק את מערכות החינוך, להפיץ ידע, לספק גישה למידע, לקדם איכות ולימוד אפקטיבי ולספק שירותים בצורה יעילה יותר". פרויקט "פרקטיקות מומלצות בלמידה ניידת", נועד להנחות את התכנון והשימוש בכלים של למידה ניידת בכל בית הספר, כדי ליצור סביבות למידה מקיפות ושוויוניות, ובמקביל להבטיח את האיכות, האפקטיביות והרלוונטיות של החינוך בעולם דיגיטלי. הפרויקט מבקש לעשות זאת על ידי שיתוף דוגמאות של מודלים מוצלחים בלמידה ניידת ברחבי בית הספר או פרקטיקות, הצגת לקחים, ופיתוח מסגרת מנחה שמטרתה לקדם מודלים עתידיים של בית הספר האלקטרוני להשגת המטרות של יעד פיתוח בר קיימא 4. בתמונות משמאל – תלמידים בוחנים את המסלול שהכינו לציבור, כחלק מעבודת החקר החוץ-כיתתית שלהם.


אלבום תמונות מהוועידה
ברושור המיזמים הזוכים
מקבץ חדשות מוועידת הבינה המלאכותית בחינוך
קישור למאמר  : 
Mobile technologies for lifewide learning in schools in Israel
Case study by the UNESCO-Fazheng project on best practices in mobile learning 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *