החיים במגמת תעשייה וניהול – הרב תחומי פ"ת ב'.

תמונה 1 (1)אם אי פעם חלמתם מה זה מגמת תעשייה וניהול, עכשיו תגלו. בואו לגלות על המגמה שתפתח אתכם גם אחרי התיכון.

כתבתם של אופיר סמאי ועידן לוי.

פיתוח המגמה לתעשייה וניהול במסגרת לימודי מדע וטכנולוגיה, נועד לתת תשובה לדרישות הגוברות של המשק הישראלי למקצועות המדעיים והטכנולוגיים, וגם לצורכי הלומד שירצה להשתלב בעולם של תעשייה ומשק מתקדמים.

בוגרי המגמה לתעשייה וניהול יוכלו להשתלב בתום לימודיהם בארגונים יצרניים, בארגונים נותני שירות ובארגוני היי-טק וכן יוכלו להמשיך את לימודיהם לתואר טכנאי והנדסאי תעשייה וניהול או לתארים גבוהים יותר, במוסדות להשכלה גבוהה, במקצועות כגון: הנדסה, כלכלה וניהול או בכל מקצוע מתחום אחר.

תוכניות הלימודים במגמת תעשייה וניהול בחטיבה העליונה מיועדות לכיתות י'-י"ב. מקצועות הלימוד משלבים נושאים הנדסיים ונושאי רקע שונים כגון: סטטיסטיקה, עקרונות השיווק, כלכלה הנדסית ועוד.

מקצועות הלימוד מקובצים לשלושה אשכולות שאת שלושתם חייב התלמיד ללמוד על מנת לזכות בתעודה טכנולוגית:

מדעים או מדעי הטכנולוגיה.

מקצוע מוביל: ניהול התפעול

התמחות: ניהול הייצור או ניהול השיווק.

למגמה יש 10 יחידות, 2 בשנה בראשונה,2 בשנה השנייה, בשנה בשלישית 5 יחידות+עבודת גמר של יחידה. שזה בסך הכל 10 יחידות. המגמה לומדת בסך הכל בשבוע 9 שעות.

עידן תלמיד במגמת תעשייה וניהול, אומר כי ״המגמה מאוד כיפית, אני מתעניין במה שהמורה אומר וכיף ללמוד עם החברים", ומוסיף כי ״המורים נחמדים מאוד ובכל בעיה שיהיה לך הם יעזרו, מורים תומכים וטובים. המגמה הזו דורשת חשיבה של התלמיד ושל קבוצה של תלמידים כדי לדעת לפעול ביחד כקבוצה".

תעשייה וניהולהאפשרויות העומדות בפני בוגרי המגמה: לימודי המשך ישירים, עתודה אקדמאית, שירות בצבא במקצוע תעשייה וניהול, לימודים אקדמאים בתחומים שונים. במגמת תעשייה וניהול משתמשים לפעמים במעבדות ולפעמים בכיתות רגילות, במעבדות לפעמים התלמיד משתמש במחשב ולפעמיים לא, וגם במחשבון משתמשים רוב הזמן.

מורה המגמה שי מעיד כי ״במגמה יש הכרות עם עולם השיווק, הוא פותח חלון לפני התלמיד לעולמות שונים וכך אפשר להתקדם בלחיים לפי המגמה וההשגים שלך.״

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *