האוכל במרכז החיים

בית הפנקייקאם נסתכל סביבינו, נוכל לראות את השפע והעוצמה שהאוכל תפס: מאכלי הג'אנק פוד, המאכלים הביתיים , או המאכלים המסורתיים של העדות. כל אלה מהווים מרכיב ובסיס חשוב בחיים.

מאת: עדן קשי ונופר בן אליהו

 

האוכל הביתי, תוצרת ידינו, שמעניק תחושת ביתיות וחום של בית-מאפשר לנו להכין כל דבר ובכל זמן שנרצה, אם רק נקנה את המצרכים הדרושים לנו מראש. יחד עם זאת, לפעמים אנו מתגרים ומתפתים מהריחות הבלתי נפסקים כשאנו עוברים ליד מסעדה, או ליד חנות של מזון מהיר.

עצם העובדה, שהאוכל מגיע יחסית מהר ומוגש לנו באופן מפתה גורמת לנו לעיתים קרובות לבזבז את כספינו ולאכול בחוץ. דבר נוסף אשר מעצים את תחושת הגירוי בא לידי ביטוי בתוכניות הטלויזיה שתפסו תאוצה בשנים האחרונות. כמו למשל: התוכנית המפורסמת-"מאסטר שף" שנותנת במה לאנשים מוכשרים שנהנים מעשיית האוכל, והוא לא רק תחביב בשבילהם.

לכן הגירוי הוא תהליך שסובב סביבינו רוב הזמן. וכחלק בלתי נפרד מהמערכת הזו שנקראת: אוכל , נמצא במרכז הג'אנק פוד המזון המהיר-בחוץ. את הג'אנק פוד תוכלו למצוא כמעט בכל מקום אפשרי, בקניון כמו: מקדונלדס והבורגראנץ, או רשתות המזון הידועות:"BBB", "ארומה" ובתי קפה נוספים.

מצד אחד, המזון שאנו נהנים ממנו בחוץ אומנם טעים לנו מאוד, אך מצד שני יש להסתכל ולשיב לב לרמת הבריאות, הניקיון, האסטתיות של המקומות הללו. אין אנו יכולים לדעת בוודאות כי ההמבורגר והצ'יפס שקיבלנו זה עתה מהמלצר במסעדה, אכן הוכנו במטבח נקי עם מוצרים טריים שעדיין לא פג תוקפם. הרי שהבריאות כאן היא החשובה, יותר מהטעם הטעים.

לכל אחד מסוגי האוכל-הביתי והבחוץ ישנם יתרונות וחסרונות שונים. אך רק עם שיקול דעת ומחשבה נכונים, אכן נוכל לדעת ולהכין בכוחות עצמנו בין הטוב והרע.  "טעים לי"  – המשפט המאוד נפוץ שאנו מכירים, סובב סביב האוכל כי האוכל הוא המרכיב הכי חיוני וחשוב בחיים.

פורסם בקטגוריה אוכל, בישול ואפייה, כללי, מסעדות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *