האם בעתיד הסטיגמה תהפוך לנורמה?

Valeriya-Lukyanova3_36ניתוחים פלסטיים מעוררים רגשות חזקים בקרב אנשים, לכל אחד יש דעה: בעד או נגד. מנתח פלסטי, מורה, בת נוער צעירה מספרים מה דעתם על מושג היופי ואיך הוא משפיע עליהם ועלינו. 

לין מדיוני, אניה קזקו, אנה דמיאננקו, מריה טרחניאנץ, אופיר סמאי

מי מאתנו לא רוצה להגיע למראה המושלם? להיראות כמו האנשים בפרסומות או להיות אהוד בקרב המין השני? כיום, הדרך למראה המושלם היא פשוטה. פגישה אחת עם מנתח פלסטיקאי יכולה להגשים לכם את כל החלומות. בוטוקס, הגדלת חזה, הצרת היקפים, הכל בא בחשבון ונגיש לכולם. כמעט 15 מליון אנשים בעולם עברו בשנה האחרונה ניתוחים פלסטיים כלשהם ושנה לשנה יותר אנשים עוברים ניתוחים פלסטיים בחייהם.

דוקטור אלדד מור, מומחה לכירורגיה פלסטית, מספר על העבודה שלו: "באים עם תמונות מעיתונים ומבקשים להיראות כמו מישהו אחר". דוקטור מור בוגר בהצטיינות של בית הספר לרפואה, מתמחה בניתוחים כגון: מתיחת פנים, ניתוחי עפעפיים, ניתוחי אף, אוזניים ועוד. ד"ר מור חושף כי יותר ויותר אנשים מתקשים לקום בבוקר ולהסתכל על עצמם במראה. ניתוחים פלסטיים מופיעים בכל גיל ובשנים האחרונות בגיל מוקדם יותר בקרב בני נוער והניתוח המוכר ביותר הוא ניתוח אף."

unnamedמאז שעברתי את הניתוח אני מרגישה יותר שלמה עם עצמי, אני יותר אוהבת את עצמי", כך אומרת ע', צעירה שעברה ניתוח אף. בניגוד למנותחים ולמנתחים יש אנשים שבעד היופי הטבעי. רונית כהן רכזת שכבת יב בבית הספר הרב תחומי פתח תקווה ב', אומרת כי "לא משווקים לנו את זה נכון, לא מוכרים לנו את זה נכון". לדעתה ולדעת האנשים שנגד תרבות היופי המזויפת, ניתוחיים פלסטיים הם דבר חסר ערך שפוגע בגוף האדם.

ניתוחים פלסטיים הם סטיגמה שנהוגה בחיי האדם בעיקר במאה ה- 21 שכולם רודפים אחרי השלמות והיופי. אז האם בעתיד הסטיגמה תהפוך לנורמה?

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *