סדנאות לצו הראשון

צו ראשוןהצו הראשון קרב ובא והרבה תלמידים מוצאים את עצמם עם שאלות ללא מענה, לכן החליט בית ספרנו, הרב תחומי ב', לקיים סדנאות לצו הראשון. הסדנה התקיימה ב-6.11 ונועדה כדי לתת תשובות לשאלות הרבות של התלמידים ובעיקר להסביר את התהליך הלא פחות חשוב מהגיוס עצמו.

 

 

דז'יילה מוסטפייב

 

 

הסדנה הועברה על ידי תת אלוף במילואים ובכך זה תרם לסדנה והתלמידים הרגישו בטוחים עם המידע שניתן להם. בסדנה הסבירו לתלמידים על התהליך שהם הולכים לעבור ביום של הצו הראשון, על הדברים שצריך להביא עמם ליום זה, הראו סרטים המדגימים את התהליך עצמו ודיברו בעיקר על הערכים שהצבא רואה בהם כחשובים. השאלה העיקרית היא האם הסדנה באמת תרמה טענתה על כל השאלות?

בשביל לקבל מענה שאלתי מספר תלמידים לאחר הסדנה.

האם הסדנה תרמה לכם והאם חידשה לכם דברים שלא ידעתם קודם לכן?

אלינה- "אני חושבת שסדנת הגיוס ממש עזרה ותרמה לתלמידים. היא פתחה בפנינו את כל האפשרויות ועושה לנו "סדר" בראש. בזכות יום זה התלמידים צוברים בטחון ומרחיבים את הידע שלהם בנושא". לעומתה, היו גם כאלה שהסדנה לא תרמה להם רבות.

האן-"הסדנת גיוס ענתה במידה מסוימת לשאלות שהיו לי בקשר לתהליך הגיוס אך באותו זמן צצו גם שאלות חדשות, לכן בסך הכל הסדנה לא ממש תרמה הרבה." הוא אומר "מכיוון שזאת הסדנה השנייה בנושא, זה לא חידש לי ממש דברים שלא ידעתי אך יכול להיות שזה בגלל שהמרצה לא הספיק לתת את כל המידע בשל בעיות משמעת." הוא אומר באכזבה.

ענת-לדעתי יום גיוס זה אכן תרם לנו, יכולתי לשאול שאלות ולהתעניין בכל מה שלא ידעתי."

בסדנה פתחו לתלמידים הרבה דרכים וכיוונים שהצבא מאפשר להם, שהתלמידים לא ידעו על כך קודם לכן. בסדנה בעיקר הסבירו לתלמידים את החשיבות של הגיוס ושל התפקידים של הנשים והגברים.

האם הסדנה עזרה לכם לבחור תפקיד או כיוון בצבא?

ניב-"באופן אישי הסדנה תרמה מאוד בבחירת הכיוון בצבא ובחירת התפקיד שיתאים לי יותר." במהלך הראיון עם ניב, הוא סיפר לי ששלושה ימים לאחר הסדנה היה לו זימון לצו הראשון והסדנה מאוד תרמה לו לתהליך.

אלינה-" יום הגיוס חידש לי הרבה דברים בנוגע לתפקידי נשים בצבא. למדתי שגם נשים יכולות לתרום הרבה בצבא."

ענת-" העשרתי את הידע שלי בתחום. הסדנה פתחה לי כיוונים רבים ונגלו אליי המון תפקידים, בעיקר של נשים בצבא, שלא ידעתי עליהם קודם לכן והבנתי את המשמעות הרבה שיש לנשים בצבא, מה שלא חשבתי לפני כן" היא מספרת בהתלהבות.

ניקול-"הסדנה בעצם פתחה לי עיניים לעוד תפקידים הקיימים בצבא" אמרה בקצרה.

בית הספר ממשיך ומקיים מדי שנה סדנאות אלה כדי להעשיר את הידע של התלמידים ולתת להם הכנה מוקדמת של מה שהולך להתרחש בתהליך של הצו הראשון ואיך עליהם להתכונן ליום זה.

האם לדעתך קיום סדנאות אלה חיוני וחשוב לפני הצו הראשון ?

האן- " לדעתי זה חיוני לקיים סדנאות בנושא הזה, מפני שדבר זה חשוב מאוד לגיוס המדינה. חשוב להעביר לתלמידי התיכון הנמצאים לפני הצו הראשון את הנקודה שהמדינה צריכה את תרומתם לצבא וימי הכנה כאלה הכרחיים."

ניב-"לדעתי הסדנה היא מאוד שימושית וחשוב מאוד לבית ספר לקיים סדנאות אלו." הוא מוסיף "בסדנה נתנו טיפים שעזרו לי בצו הראשון ופירטו לי על התהליכים שאני הולך לעבור."

ענת- "הסדנה לקראת הצו הראשון אכן עזרה ובזכותה הבנתי שלא היה בבעלותי את כל המידע ורכשתי ידע חדש שלא ידעתי בנושא."

אלינה-"הסדנאות לקראת הצו הראשון מועילות מאוד גם לבנים וגם לבנות ומסביר לנו את כל התהליך שאנו הולכים לעבור החל מהצו הראשון, הגיוס, מהלך השירות הצבאי והשחרור." היא מוסיפה "הסדנה נתנה לי מענה לשאלות שהיו לי וקיבלתי מידע אמין לגבי התהליך של הצו הראשון."

תרומתם של הסדנאות המתקיימות לפני הצו הראשון רבה מאוד ונותנת לתלמידים מידע והכנה מקדימים למה שהולך לקרות בצו הראשון. קיום סדנאות אלו נותן מענה לשאלות של התלמידים שחוששים מפני הצו הראשון משום שלא בדיוק יודעים לקראת מה הם הולכים, לכן סדנאות אלו נותנות לתלמידים מפגש ראשוני עם הצבא.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על סדנאות לצו הראשון

  1. פינגבאק: מה חדש במגמת הניו-מדיה הייחודית ברב תחומי עמל פתח תקווה ב'? | קולות מהשטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *