מסביב לעולם בכמה דקות

תמונהאחד המאפיינים הבולטים של העולם המערבי במאה ה21 הוא המרדף אחר היופי. כמו בישראל, בכל העולם אנשים הולכים ומשקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג את המראה המושלם.

 

אניה קזקו, לין מדיוני, מריה טרחניאנץ, אנה דמיאננקו ואופיר סמאי.

 

מודל היופי המקובל לא מאפשר לאנשים להיות שלמים עם עצמם מה שמוביל לניתוחים פלסטיים רבים וקניות מופרזות בחנויות הכי ממותגות. בארץ התופעה הזו רק הולכת וגודלת עם הזמן, אבל בעולם יש כאלה שלקחו את זה צעד אחד קדימה.

 

אז כמו שלמדנו מהכתבה שלנו "המרדף אחרי הפלסטיק" הניתוח הכי פופולארי בישראל הוא ניתוח אף. לעומת זאת, בהשוואה לארה"ב, אנו מגלים שהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר שם הינם מתיחת פנים, שאיבת שומן והגדלת חזה. ניתן לייחס את זה לכוכבות ודוגמניות שנותנות לציבור בארה"ב דוגמא ל"מודל היופי" למשל, אפשר לראות את המותג של ויקטוריה סיקרט כאחד מהמותגים החזקים והמובילים ביותר בארה"ב ובעולם שאומרים לנו בעצם "ככה צריך להיראות", "זה יפה", "זה מושך". דוגמא נוספת היא קים קרדשיאן, כוכבת ריאליטי אמריקאית שמוכרת בזכות המימדים השופעים שלה.

זארה ארה"ב- https://www.zara.com/us/en/woman/dresses/view-all-c719020.html

זארה ישראל- https://www.zara.com/il/en/woman/dresses/view-all-c719020.html

באופן מפתיע אנחנו מגלים שהמוצג של זארה ארהב יותר יקר מזארה ישראל. לדוגמא, שמלת ג"ינס שעולה בארהב 398 ש"ח, עולה בישראל 369 ש"ח. מותג נוסף שניתן להשוות הוא ברשקה. חולצה יומיומית פשוטה עולה באנגליה 68 ש"ח לעומת הארץ שבה היא עולה 120 ש"ח. בדקנו גם את חנות המותג H&M וגילינו שג'ינס בארץ עולה 200 ש"ח לעומת ארה"ב ששם הג'ינס עולה 160 ש"ח. כמו שניתן ללמוד יש הבדלים במחירים בין מותגי העולם לבין אותם מותגים בארץ ובגלל זה נראה שיותר משתלם לפעמים לנסוע לחו"ל כדי להשיג את הבגדים של המותגים המובילים בישראל בזול.

 

בארה"ב, ניתן לקנות בגדים זולים בחנויות אינטרנטיות. ארה"ב ידועה באיכות הטובה של בגדיה ולכן ניתן למצוא שם חנויות של מעצבים כמו לואי ויטון, מייקל קורס, שאנל וכו'. לעומת ישראל, בארה"ב לא תמצאו שווקים עם בגדים low cost אלא רק חנויות עם מחירים "בשמיים" שלא כולם יכולים להרשות לעצמם לקנות בהן. בחנויות האינטרנטיות אפשר למצוא בגדים זולים שכל בן אדם ממוצע יכול לקנות ואפילו יכול "להתפרע". בישראל, יש גם חנויות אינטרנטיות עם בגדים זולים במיוחד, גם שווקים עם חנויות במחירים סבירים וגם חנויות מעצבים שהמחירים בהן מעל ההממוצע. לעומת ארה"ב, יש מדינות בהן המחירים הגבוהים לא מוכרים כמו תאילנד. בתאילנד אפשר למצוא חיקויים של מותגים, בגדי שווקים ובגדים שהם low cost. אמנם הבגדים האלה הם לא בהכרח באיכות טובה אבל המחירים שלהם טובים לכל כיס.

 

ניתן לראות שישראל מאוד שונה לעומת חוץ לארץ. מצד אחד ניתן לראות שמדינות כמו ארה"ב מאוד מתקדמות לעומת ישראל ומצד שני אנו רואים שגם לישראל יש את היתרונות שלה לעומת מדינות אחרות בחו"ל.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *