רשתות חברתיות: תחביב או התמכרות

social-media-addict-needles לא מפסיקים לרפרש את תיבת האי-מייל? בודקים כל חמש דקות מה חדש בוואטסאפ?

חשים גרדת נוראית בכל הגוף כשאזלה הסוללה ואין לכם גישה לסטטוסים (רובם ממוחזרים ולא רלוונטיים) האחרונים שעלו? יתכן שאתם מכורים.

 

מאת: ולרי בורוב, לב שפושניקוב.

 

רשת חברתית היא מבנה חברתי המורכב מקבוצה של מספר גורמים חברתיים המקיימים ביניהם מערכת של קשרים דו-סטריים בעוצמות שונות.

 

מחקר סוציולוגיה מראה כי בין 5% ל-10% מהגולשים אינם מסוגלים לשלוט בכמות הזמן בו הם שוהים ברשת החברתית.

 

הרשתות החברתיות גורמות למוח להפריש דופמין – חומר המבשר לגוף שעומד לקרות משהו טוב. לפי מחקרים, מרכזי ההנאה במוח עובדים בצורה אינטנסיבית הרבה יותר כשהאנשים מספרים על דעותיהם וחולקים את חוויותיהם, מאשר כשהם מקשיבים באופן פסיבי לדעות וחוויות של אחרים.

 

לצד ההזדמנויות הרבות שניתן להשיג באמצעות המדיה החברתית, היא טומנת בחובה גם סיכונים רבים לרבות סיכונים בתחום אבטחת המידע, הונאות, הגנת הפרטיות, חשיפה תקשורתית שלילית ועוד. מדיה חברתית משפיעה כיום על תחומים רבים בחברה, לרבות משאבי אנוש, שיווק, תקשורת, מחלקה משפטית וכו'. לכן, ראוי כי חברות יגבשו מSocialMedia_Marketingדיניות ברורה בנושא, תוך התייחסות לכל הגורמים והממשקים הרלוונטיים.

 

לרשתות חברתיות ישנם גם יתרונות,למשל היכולת לדבר עם אנשים שאין ביכולתך לפגוש אותם פנים מול פנים או לשתף את הרגעים השמחים בחייך עם חברים או קרובי משפחה.

 

לעיתים קרובות מדי אנו מוצאים את עצמנו שקועים בפייסבוק, ביוטיוב, בוואצאפ  מבזבזים את זמננו מול המסך.

אפשר לשים לב לכך שאנשים קרובים אליך יכולים להיות ברשתות החברתיות רוב זמנם והשאלה היא האם האנשים האלה רואים רשתות חברתיות כתחביב או שיש להם בעיות התמכרות.

 

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *