בני נוער, כסף, ומה שביניהם.

כולנו כבר שמענו עליה, דיברנו עליה, ואנחנו עדיין רואים אותה יום יום אל מול עינינו. אותה התופעה המוכרת החוזרת במסכים בכל רחבי העולם- בני נוער בתמונות ואפילו בסרטונים, אך הם לא לבדם, אלא עם מוצרים.

מאת: רעות גליק, שחר בר-און, אלינה דרונוב ומאי ביבי

 

בעידן האינטרנט, הרווחת כסף לא מצריכה לצאת מהבית. טרנד העבודה מהבית דרך המחשב צובר תאוצה, ואנשים רבים מחפשים אחר פתרון שיכניס להם כסף בלי שיצטרכו לצאת מהטרנינג ולהפרד מכוס הקפה החמה, בעיקר בני נוער אשר נתונים תחת לחץ בלימודים.                                                      
 קיימות שלל אפשרויות לעבודה מהבית דרך האינטרנט שמתאימות להם, כמו למשל שיווק מוצרים דרך רשתות חברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, ואפילו טוויטר) או להיות "יוטיובר"- בלוגר ביוטיוב המעלה מספר סרטונים כל שבוע וכל פעם נושא אחר שלטעמו מעניין וימשוך צופים.

תתפלאו, אך אותה תופעה לא חלה רק בארצנו הקטנטונת אלא גם מעבר לאוקיינוס. גם בני נוער מארצות שונות הם חלק מכך. קחו למשל את קייסי מהסרטון שלמעלה, יוטיוברית אמריקאית אשר משתדלת להעלות בקביעות כל שבוע מספר סרטונים.  הערוץ שלה מתמקד בעיקר בתחום הקוסמטיקה וכל חודש היא מעלה מוצרים שהיא אהבה ולא אהבה. בגלל היותה מפורסמת (צפיות ולייקים לא חסרים לה) חברות קומסטיקה מביאות לה מוצרים בחינם כדי שתתנסה ותמליץ עליהם.  (לא רק עובדת כבלוגרית אלא גם משווקת מוצרים ומקבלת חינם, שווה לא? )                                                                                            
אז למה קייסי עושה זאת, ועוד אלפי בני נוער אחרים? אותם בני נוער המפרסמים נהנים מרווח לא קטן- הם מרוויחים מכמות הצפיות שלהם, ואם זה לא מספיק- אם מקבלים את המוצרים שדיברו עליהם, מתנה.
 אם לומר את האמת, בני נוער הפכו להיות "הפנים המייצגות", וכאשר נראה אל מול עינינו בן נוער, המשדר רעננות ופופולאריות, המפרסם את המוצר- אנו בהחלט נרוץ לקנות אותו. אך כמו שלמטבע יש שני צדדים, כמובן שגם כאן אין הבדלים.                                            
 לאותה התופעה יש גם צד שלילי- מי שלא נחשב למספיק "פופולארי"ברשתות החברתיות (מספר צופים קטן מן המצופה), לא נכנס לרשימת המועמדים. משמע, אתה שווה רק אם יש לך לייקים, צפיות ועוקבים רבים. כך זה למשל בעולם היוטיוברים, רק אם יש לך צפיות רבות תוכל להרוויח את סכום הכסף שאליו אתה שואף.

 

אם עד עכשיו השתכנעתם, לפניכם סרטון המציג הוראות,טיפים ודוגמאות איך ניתן להרוויח כסף ביוטיוב:


אם להיות יוטיובר זה לא בדיוק בשבילך, אל דאגה, קיימות עוד אופציות, לדוגמה שיווק מוצרים דרך רשתות חברתיות, ואפילו אפליקציות- למשל אינסטגרם. כיום, מאות בני נוער מעלים תמונות לעמוד האינסטגרם הפרטי שלהם, כאשר כל תמונה מלווה במוצר אחר (שמהר מאוד יהפוך להיות מנת חלקם). סלפי מחוייך ולחיצה על Share דואגים לכך שהמוצר יגיע אליהם בקרוב מאוד, ללא טרחה וללא מאמץ, אבל גם כאן יש קאץ' קטן- החברות הגדולות בוחרות בני נוער שייצגו את מוצריהן על פי מספר קריטריונים, וביניהם החשובים מכל הוא מספר העוקבים ורמת הפופולאריות. אם כן, כיצד ניתן להשיג זאת? בדיוק כמו שאתם חושבים. מתפשטים. בני הנוער חושפים, וכך הם מראים דברים שמעניינים את הציבור ומושכים את תשומת ליבו למוצר.
אם אתם נהנים מעוקבים רבים ולייקים שנשפכים, יתכן שהעסק נועד לכם, ומי ייתן שחברה מסויימת תבחר בכם. אך אין לשכוח שלפעמים יש אילוצים, וכדי שלא תעשו דברים שלא מתאימים לכם, ושלא ממש מכבדים אתכם, תחשבו בעצמכם אם כל זה כדאי לכם.

אם מרגישים שהדבר קורץ לכם, הסרטון הבא בדיוק בשבילכם.

 

אם כן, כיום האופציות להרוויח כסף מהאינטרנט רבות ומגוונות, ויש כאלו המתאימות בעיקר לבני הנוער, שהפכו להיות הדבר שמפרסמים רוצים לראות על המסך. מכאן זו בחירה שלכם, האם כדאי לצאת מהטרנינג כדי להרוויח כסף, או שאתם מעדיפים שהוא יגיע היישר ממיטתכם.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *