קבוצת עמל כבית חינוך

להגיב
Share
11

"קבוצת עמל כבית חינוך"

 

מטרת מערכת החינוך של קבוצת עמל היא לסייע לתלמיד למצות את יכולותיו ובד בבד להקנות לו יכולות וידע וכמובן ערכים שיסייעו לו להשתלב בחברה כאדם עצמאי וחיובי.

ככזו,  קבוצת עמל רואה מול עינה "בית חינוך" כלומר, רואה בעצמה מערכת ששמה מול עיניה "מיצוינות" ולא "מצוינות".

 

השבוע, במסגרת הפרויקט של משרד החינוך – להוקיר ולתגמל חדרי מורים אשר הגיעו להישגים ערכיים משמעותיים התבשרה הרשת כי 10 בתי ספר בבעלותה יתוגמלו. כאשר שלושה מתוכם הם בין ה 20 בתי ספר הערכיים ביותר בארץ : הרב תחומי הולץ חיל האויר, הרב תחומי צפת ומח"ט רעות ב"ש.

 

11

10

 

 

 

 

החינוך החברתי בקבוצת עמל נשען על השאיפה לקשור בין חינוך הפרט לבין יצירת חברה שהפרט הוא חלק ממנה. המטרה היא להפוך את בתי החינוך שלנו לחברה חיה, בה לומדים התלמידים הלכה למעשה את עקרונות החיים בחברה דמוקרטית, כלומר, חיזוק מחוייבות הפרט לקהילה , פיתוח מנהיגות, חיזוק נכונות לשרת בצה"ל והכנה לקראת שירות משמעותי בצה"ל.

 

לא בכדי, כשמדברים על מעורבות, על אחריות קהילתית , על עזרה הדדית ומחויבות חברתית עולה בנו מיד הגאווה הן בבתי הספר שלנו והן בתלמידינו היקרים. באופן ברור וללא כל עוררין קשורים כל אלה לדרך החינוכית שמטווה קבוצת עמל ולאני המאמין שלנו כרשת.  

רוח ההתנדבות אותה אנו מעודדים המבטאת אכפתיות, רצון לתת לחברה קיבלה השנה הוקרה מעשית. תלמידים רבים מקבוצת עמל קיבלו הוקרה על פועלם למען "האחר" במגוון תחומים ברמה מחוזית. שלושה מתוכם אף העפילו לרמה הארצית וקיבלו אותות יוקרתיים :

ניקו ציבולבסקי תלמיד הרב תחומי זינמן בדימונה קיבל את אות הנשיא לפעיל מצטיין מטעם שר החינוך על פועלו ותרומתו הרבה לתושבי העיר הצעירים וכן על תרומתו הרבה בקבוצת מנהיגות הנוער של רשת עמל.

קורל דיק מביה"ס הרב תחומי "שבח מופת" ת"א קיבלה את אות אילן ואסף רמון ז"ל על פועלה ותרומתה הרבה לשימור זיכרון חללי השואה.

אביאור אבוטבול מביה"ס הרב תחומי "זינמן" בדימונה קיבל השנה את אות הנשיא למתנדב על תרומתו לקבוצת מנהיגות ירוקה בבית הספר ועל תרומתו בקבוצת מנהיגות נוער של רשת עמל.

 

ניקו ציבולבסקי

12

 

 

 

 

 

 

אביאור אבוטבול

13

 

קורל דיק

14

קבוצת עמל תמשיך למנף נושא מכונן זה, תמשיך להתגאות בבתי החינוך שלה ובתלמידיה על הניסיון לשפר את הקיים, לשנות את המציאות, להושיט יד טובה ואוהבת לזולת והכל ממקום של נטילת אחריות מבורכת, אחווה, רעות וערבות הדדית עמוקה אשר הינה תוצר של "פורצי ערך" כדברי שר החינוך שי פירון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *