תחרות מדעית לבתי הספר המח"טים ברשת עמל

להגיב
Share
DSCN2145

קבוצת עמל ששמה לעצמה מטרה לחשוף בני הנוער לעקרונות ומהות המדע והטכנולוגיה כדי לעודד הישגיות לימודית בדרכי למידה מגוונות, אחריות וסקרנות תוך שאיפה למצוינות, קיימה היום לתלמידי בתי הספר המח"טים תחרות במוזיאון המדע בירושלים סביב הנושא המרכז של הרשת לשנה"ל תשע"ד "חינוך לאורך חיים מבריא ומקיים".

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים הוא מקום נהדר לבילוי וללמידה קצת אחרת. במוזיאון מוצגות תערוכות עם מוצגים פעילים שמעודדים את המבקרים להתנסות בטכנולוגיה חדשנית.

התלמידים עברו בין המוצגים השונים במוזיאון והתנסו בתחנות כגון, "מצא את המטמון" בה הצטרכו התלמידים למצוא 20 אבנים סגולות המסתתרות בערימת חול והחצץ. הרעיון הוא למצוא את שיטת הסינון המתאימה, כפי שהוסבר להם קודם לכן כי כל חומר שאנו מסננים דורש שיטת סינון מתאימה, לדוגמה מים. תחנה אחרת, מאתגרת לא פחות הייתה "דציבלה". לאחר הסבר קצר על הנושא והתנסות עם מכשירי הטלפון החכמים שהיה ברשותם, הצטרכו התלמידים למקם תמונות של גורמי רעש שונים על מדד דציבלים. 

DSCN2170    DSCN2169

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית ומנהלת המנהל לפדגוגיה ״אנו רואים חשיבות רבה בחשיפת תלמידים הלומדים במסגרת בתי הספר מח"ט לעולם  המדע תחום שהם לא לומדים אותו במסגרת הלימודים בבית הספר. הכרת חוקים מדעיים בדרך חווייתית מגרה את התלמידים להתעניין בתחום ואנו תקוה שיום כזה יעורר בהם את הרצון להתעניין בנושאים מדעיים.  וכבר ראינו כיצד הוא משנה את הסטיגמה שיש להם על מוזיאונים מ ״מקום משעמם״ למקום חוויתי כייפי חי ומעניין. קבוצת עמל דואגת להגביר את המוטיבציה ולהרחיב את תחומי הדעת הנלמדים".

ליום מכונן זה התלווה סגן ראשון בקבוצת מנהיגות נוער של הרשת אדיר חזן במטרה להציג את מטרות הקבוצה ולעודד שיתוף פעולה. גם שירי אשד המדהימה, מנהלת תחום בתי הספר המח"טים הגיע לתחרות, לעודד ולטפח את המוטיבציה של התלמידים.  אני רוצה להודות לשירי ולאדיר על מתן העזרה להצלחת התחרות.

"מדובר ביום מדהים, אני יוצאת מכאן עם ידע חדש שלא בטוח שהייתי נחשפת אליו בחיי היום יום. מעבר לזה שהפעילות ללא ספק גיבשה בין החברים" דבר תלמידת שכבה י' מביה"ס עמל מח"ט טבריה.

אם אלה התגובות, אנחנו ברשת עמל השגנו את המטרה.

והזוכים:

במקום השני זכו תלמידי ביה"ס עמל מח"ט טבריה
ובמקום הראשון זכו תלמידי ביה"ס עמל מח"ט רעות.

DSCN2128DSCN2125DSCN2143

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *