קבוצת מנהיגות רשת עמל – סמינר מדרשת בן גוריון

להגיב
Share

   כל אחד נושא בידיו את שרביט הקברניט

סמינר מנהיגות לקבוצת מנהיגות נוער ברשת עמל תשע"ו

במטרה לטפח ולהכשיר את קבוצת מנהיגות הנוער ברשת, הוציאה קבוצת עמל את מנהיגות הנוער הנבחרת לשנה"ל תשע"ו הלוקחת על אחריותה הובלה של פעילות פרו חברתית למען הזולת לסמינר מנהיגות של יומיים במרכז החינוכי מדרשת בן גוריון
אנו ברשת עמל מאמינים כי זוהי אחת מהדרכים למימוש חינוך לערכים כמו: אכפתיות, מעורבות, שותפות ואחריות לנעשה בחברה בכלל ובקהילה בפרט.

קבוצת עמל עוסקת רבות בהכשרת תלמידיה למנהיגי המחר, מטרת הסמינר היא לפתח כישורים מנהיגותיים תוך פיתוח תחושת מסוגלות עצמית בהנעת עמיתים ומבוגרים למצוינות חברתית, מדעית, טכנולוגית.

ביום הראשון לסמינר התכנסו תלמידי קבוצת מנהיגות הנוער במטה רשת עמל ומשם יצאו לכיוון דרום לפעילות סביב מנהיגותו של בן גוריון.

בסמינר שולבו פעילויות אתגר חשיבתיים ומשימות הגיון ופעולה החושפים  את היכולת האישית והקבוצתית של כל משתתף. כמו כן שולבו סדנאות הישרדות ומשימות בלתי קונבנציונליות המהוות אתגר אישי וקבוצתי להתמודדות אל מול  קשיים ופחדים.
רוב הסדנאות הוכנו מראש על ידי נציגי קבוצת המנהיגות, דבר המאפשר לכל אחד חוויה של הצלחה בהובלת קבוצה.

התלמידים ביקרו באוהל של ג'מילה – מאהל בדואי אותנטי ושמעו מסיפוריה על מאבקה לשיוויון לנשים במגזר הבדואי.

בנוסף ביקרו התלמידים בעיר ירוחם ושמעו מפי בני הנוער על מרכז לשעות הפנאי אותו הקימו נערים ונערות תושבי ירוחם 

עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל: "דמותו של הנוער בחברה היום שונה ממה שהייתה בעברבהשוואה לבני אותו גיל אפילו לפני שניים או שלושה עשורים, נער או נערה בני הזמן מאופיינים בכך שהם מתוחכמים יותר, ניידים, מודעים יותר לצרכיהם, מוקפים בגירויים רבים יותר

ובמגוון הצעות לשירותי פנאי, נגישים יותר למידע בכל התחומים וגם ספקנים יותר.

דווקא מציאות חיים זאת מגבירה את הצורך של בני הנוער בהדרכה, בתמיכה, בליווי ובעצה.

מטרת העל של קבוצת מנהיגות הנוער ברשת היא לחזק יכולות אלו ברגישות ובנחישות, לבחון ביחד את החזון, הכוון והדרך, שראוי שהחברה הישראלית תלך בה".

 

קבוצת מנהיגות הנוער ברשת עמל היא בבואה של החברה הישראלית, חברים בה דתיים, חילוניים, יהודים, ערבים, נוצרים ודרוזים. מדובר במתכון מנצח לרב תרבותיות סובלנית.

 

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *