צעד קטן לכוס הקפה-צעד גדול לכיס הצרכן

כסף,המרכיב העיקרי להישרדות ולחיים שכמובן נועד גם למטרות הנאה ובילויים שונים. ההוצאות הכלכליות משפיעות על מעמדו ואורח חיים של כל אדם ואדם בישראל .  

מאת: עדן קשי, ענבר סודרי, ראם רותם ונופר בן אליהו.

המחירים בישראל לעומת מדינות אחרות בארץ הם גבוהים מאוד ומשפיעים בעיקר על יכולתו של אדם בעל הכנסה ממוצעת ליהנות ממגוון רחב של הנאות בחיים.  אחת מן ההנאות המרכזיות בחיינו הוא האוכל. האוכל המסעדות והבתי קפה מהווים חלק משמעותי מחייהם של רוב האוכלוסייה בארץ, כל אדם מכל מעמד שהוא בחיים לא יסרב לבלות את יומו עם כוס קפה ומאפה לצידו. אך ישנם אנשים שלא יכולים לאפשר לעצמם ישיבה מרובה בבתי הקפה עקב המחירים והעלויות הגבוהות.

 אחת מן הדוגמאות לבית קפה מרכזי ונחשב בחיינו הוא בית הקפה "ארומה ", שלמרות הפופולאריות שתפס בחברה הישראלית עדיין נחשב לבית קפה יקר.לדוגמא :מחיר הקפה הוא בין שמונה עד 13 שקלים. אך עובדה זו פחות מרתיעה לקוחות ותיקים או צעירים שנהנים מהישיבה בבית הקפה הזה והאווירה שיש בו .בית קפה נוסף אמנם פחות נחשב אבל עדיין ידוע ומוכר , שהמשותף לו ול"ארומה" הם המחירים היקרים הוא "רולדין". בגלל הסיבה הזו החליט אדם בשם אבי כץ לעשות שינוי ומהפכה במחירים ויזם והקים את רשת בתי הקפה של "קופיקס".

הרשת הזו מציעה לאוכלוסייה בישראל ליהנות ממגוון רחב של סוגי שתייה ואוכל כמו :פחיות שתייה ,אייס קפה ,ברד בטעמים,מאפים כריכים ועוד…. במחיר מוזל של רק חמישה שקלים על כל מוצר.הרשת מאפשרת לכולם ליהנות מישיבה בבית קפה אפילו לעיתים קרובות ,גם לאנשים בעלי הכנסה נמוכה יחסית שלרוב בחיי היומיום לא נהגו לשבת בבתי קפה אחרים כמו "ארומה" עקב המחירים הגבוהים.

בעקבות פתיחת רשת קופיקס והסיקור התקשורתי הנרחב בנושא לא נותרה ברירה למתחרים אלא הורדת מחירים. בראיון עם רחל בלובשטיין דוברת משרד הבריאות לשעבר ומורה בכירה לתקשורת הציגה באחד מן המשפטים  "התחרות בשוק המסחרי היא דבר בריא". בילי זכיינית "קופיז" בפתח תקווה אומרת: "הקנייה בחמישה שקלים היא פשוט קונספט מנצח לכל הכיוונים".

"קופיקס" הפכה לרשת אהובה ואהודה בישראל כי היא בעצם נותנת מקום גם לאנשים הפשוטים ליהנות מדברים שקודם לכן אולי לא נחשפו אליהם."קופיקס  יורד אל פשוטי העם באמצעות המחירים הזולים שבו" כך אמרה זכיינית בשם מאי בסניף של קופיקס בגבעתיים. לא מדובר רק בישיבה בבית קפה עצמה אלא התחושה הטובה שהרשת החדשה יוצרת ,האווירה הנעימה שבה ,והתחושה שיש באופן מסויים התייחסות לכל אדם ואדם בחברה.

 

 

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על צעד קטן לכוס הקפה-צעד גדול לכיס הצרכן

  1. פינגבאק: מה חדש במגמת הניו-מדיה הייחודית ברב תחומי עמל פתח תקווה ב'? | קולות מהשטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *