מלחמתם של מפיצי הטבעונות

טבעונות היא אורח חיים פופולרי מודרני האוסר על אכילת מוצרי מזון שמקורם מן החי. לטבעונים רבים שבחרו בטבעונות, היא הפכה למפעל חייהם. 

 

עומר לוי, עידן לוי, חופית ביטון ואופיר עוזיאל 

 

 

 

רבים מהטבעונים מנסים לגרום לכולנו לשנות את אורח חיינו באופן קיצוני ולצמצם משמעותית התעללויות והרג של בעלי חיים. לטבעונים האלה קראנו ״מפיצי הטבעונות״. הם תולים סטיקרים ושלטים ברחבי העיר, הולכים עם חולצות המזוהות עם הקהילה הטבעונית, מפגינים, זועקים את זעקתם של בעלי החיים. התקשורת היא אחת מכלי הנשק החזקים של מפיצי הטבעונות. אם זה סרטון ביוטיוב, כתבה בחדשות או תכנית ריאלטי. הכל בא בחשבון.


 

פגשנו את טל גלבוע, המנצחת בעונה השישית של האח הגדול, שנכנסה לשם כדי להפיץ את הטבעונות ולהשמיע אותה באוזניים של כולנו. היא רבה, צעקה, פעלה על הרגש שלנו והשתמשה בפרובוקציות כדי להעביר את המסר שלה. ועל הדרך לקחה את המיליון. כששאלנו אותה אם היא מאמינה בפרובוקציות כדרך להפצת המסרים שלה, היא טענה ש״הפרובוקציה היא הדרך״. ההיגיון לא משחק כאן. קיים צורך להביא את הצופה לחוויה רגשית חזקה, ולגרום לו לפתח רגש של חמלה ורחמנות כלפי בעלי החיים.

טל גלבוע. נלחמת למען החיות

טל גלבוע. נלחמת למען החיות

והשיטה הזו עובדת. רק בתקופת האח הגדול נוספו לקהילת הטבעונים בישראל עוד שמונים אלף טבעונים, והמספר הזה גדל מיום ליום.

יותר ויותר אנשים הסכימו לשנות לגמרי את התפריט היומי שלהם, ולהפסיק לאכול בשר, ביצים, חלב, וכל דבר שמגיע מן החי, ולעבור לאכול מאכלים מן הצומח.

 

נועה שגב, תלמידה בת 15, בחרה בטבעונות. ״פעם הייתי רגילה לאכול כל בוקר קורנפלקס עם חלב, אבל יש תחליפים והיום במקום חלב אני שותה סויה שהפך להיות החבר הכי טוב שלי באוכל״.

 

מגמת הטבעונות בישראל הולכת ומתרחבת, וכמו שזה נראה, לא מדובר בעוד טרנד חולף. אך השאלה הנשאלת היא האם הפעילות ותוצאות המאבק של כל מפיצי הטבעונות בתקשורת היא אופנה חולפת, או שהטבעונות כאן כדי להישאר?

 

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מלחמתם של מפיצי הטבעונות

  1. פינגבאק: מה חדש במגמת הניו-מדיה הייחודית ברב תחומי עמל פתח תקווה ב'? | קולות מהשטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *