סוער בחוץ: הצפות, כבישים חסומים – ומפלס מטפס

סוער במפרץ חיפה (צילום: תמונות גולשים - לורה לרנר)

הכמויות המרשימות של גשם שירדו עד כה עשו את שלהן וגרמו לשיבושים. תחנות הרכבת בהרצליה, נתניה ובאר יעקב הוצפו וחלק מרציפי נמל חיפה נסגרו. מפלס הכנרת עלה ב-6.5 ס"מ
מאת: מור שמעוני, קובי מנדל וקובי דוד, מערכת וואלה! חדשות

הגשם שליווה את סוף השבוע ממשיך גם היום (ראשון) וגורם לשיבושים ועומסי תנועה כבדים. הצפות רבות נוצרו בנתניה ובשל כך ארבעה כלי רכב נתקעו בשלולית ענק סמוך לקניון הדרים. צוותי כיבוי מתחנת נתניה חילצו את הנהגים. הצפה נוספת ישנה בכניסה לרחובות, ברחוב מנחם בגין, אך בשלב זה הכביש לא נחסם. הבוקר נחסמה לתנועה הכניסה לנתיבי איילון לכיוון צפון במחלף שבעת הכוכבים עקב הצפות באזור. כמו כן, רחוב הרב קוק בהרצליה, ממזרח למערב וממערב למזרח, נסגר לתנועה. כוחות משטרה וכיבוי פעלו להחזרת התנועה לסדרה, ואכן כעבור כשעתיים הכביש נפתח וכעת לא נרשמים עומסי יתר במקום.

תחנת הרכבת המוצפת בהרצליה (צילום: דניאל בוק) תחנת הרכבת המוצפת בהרצליה (צילום: דניאל בוק)

תחנת הרכבת המוצפת בהרצליה (צילום: דניאל בוק)

שיבושים נרשמו גם בפעילות רכבת ישראל. הכביש המוביל לתחנת הרכבת בהרצליה נחסם הבוקר לתנועה, אך כעבור כשעתיים התאפשרה הגישה. עם זאת, הוצף המעבר התת-קרקעי מהתחנה אל הרציפים. בשל כך לא ניתן להגיע לרציפים ולעלות על הרכבת. ברכבת ישראל ציינו כי הם נעזרים בעיריית הרצליה כדי לשאוב משם את המים, ומקווים שהתקלה תפתר במהרה. מרכבת ישראל נמסר כי "הרכבות אינן עוצרות בתחנה זו. אנו מספקים אוטובוסים בין תחנת הרצליה ובין תל-אביב סבידור ובית יהושע (לשני הכיוונים). אין לכך השפעה על תנועת הרכבות".

בתחנת הרכבת בנתניה הוצפה המסילה מוקדם יותר והרכבת נאלצה להאט שם במשך כמה דקות, מה שגרם להאטה בקצב של רכבות נוספות. בתחנת באר יעקב נחסם המעבר למסילת הרכבות הנוסעות דרומה. עם זאת, ברכבת דאגו לספק לנוסעים אוטובוסים לשם תחבורה חלופית.

שיבושים ברחבי הארץ. תחנת הרכבת בהרצליה (צילום: דניאל בוק) שיבושים ברחבי הארץ. תחנת הרכבת בהרצליה (צילום: דניאל בוק)

שיבושים ברחבי הארץ. תחנת הרכבת בהרצליה (צילום: דניאל בוק)

רציף הכרמל והרציף המזרחי בנמל חיפה סגורים הבוקר לכניסת אוניות עקב מצב הים. הרציף המערבי נשאר פתוח, והנמל ומחלקת הים בפרט בכוננות מלאה. אתר החרמון נשאר סגור לתנועה עקב מזג האוויר הסוער. מנכ"ל אתר החרמון, שאול אוחנה, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "משעות הבוקר המוקדמות יורד שלג מעורב בשלג. למרות מזג האוויר הסוער והרוחות העזות, נערמו רק כמה סנטימטרים של שלג. כרגע לא נבדקה טמפרטורה המתאימה לירידה מסיבית של שלג אשר תוביל לפתיחתו של האתר לסקי".

בתוך כך, כמויות הגשמים שירדו במהלך הימים האחרונים הביאו בשורה לכנרת. מיום חמישי עלה המפלס ב-6.5 סנטימטרים. גובהו של מפלס הכינרת עומד היום על -211.82 מטרים מתחת לפני הים.

מתחילת המערכת החורפית הנוכחית נרשמו כמויות גשמים מרשימות. מהשירות המטאורלוגי נמסר כי עד שעות הבוקר נרשמו 89.9 מ"מ בבית דגן, 85 מ"מ בתל מונד, 69 מ"מ בשערי תקווה, 68 מ"מ באריאל, 49 מ"מ בחרשים, 20 מ"מ בירושלים ו-4.7 מ"מ בבאר שבע.

מזג האוויר היום ימשיך להיות קר מהרגיל. גשם יירד לפרקים בצפון הארץ ובמישור החוף, מלווה בסופות רעמים בודדות. בחרמון צפוי להמשיך לרדת שלג, ורוחות חזקות תנשבנה בעיקר לאורך החוף. בדרום צפוי אובך ויתכנו סופות חול. קיים חשש משטפונות בבקעת הירדן והצפות במישור החוף הצפוני. בלילה הגשם יתחזק ויתפשט למרכז. ביום שני ייעשה גשום ברוב אזורי הארץ וגם ביום שלישי צפוי להיות גשם וקר מהרגיל.

סוער במפרץ חיפה (צילום: תמונות גולשים - לורה לרנר)
פורסם בקטגוריה חם, חם שם בחוץ. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *