בתי הקולנוע צאו מהסרט שאתם חיים בו

מחירי כרטיסי הקולנוע עולים מדי שנה, ומה שמפתיע שגם מגוון המבצעים לסרטים כמו 1+1 מצד חברות האשראי. אך עדיין ישנו קאץ׳ שהורס את הדיל – מחירי הפופקורן המופקעים.

מאת: ענבר סודרי וראם רותם
אולמות הקולנוע ברחבי הארץ על סף גסיסה, הצפייה בסרטים באינטרנט פגעה משמעותית במספר הצופים. בכל הקרנה יש רק שניים שלושה שורות מלאות ויותר מחצי אולם ריק.

חוויה קולנועית ומזגן מקפיא זה מה שנשאר לבתי הקולנוע להציע תמורת מחירי הכרטיסים שממשיכים לזנק לשחקים, 38 לסרט רגיל, 45 שקלים לסרט תלת מימד. במידה ואתם מזמינים מראש באתר האינטרנט רוב הרשתות גובות עמלה מה שמוסיף להוצאה הכבדה, אך למזלם של חובבי הקולנוע, הרשתות הגדולות נוהגות לשתף פעולה עם ארגונים וחברות האשראי אשר מביאים לצופים מבצעים משתלמים שנמשכים לאורך זמן.

הצלחתו הגדולה של ארגון ״יום הקולנוע״ (יום חמישי ב-₪10) שהקנה לקהל הישראלי כרטיס קולנוע במחיר נמוך ביותר גרם לאולמות הקולנוע בכל רחבי הארץ להתמלא עד אפס מקום. מה שבעיקר כואב בכיס הם מחירי הפופקורן ושאר הנשנושים,שהם מהווים את ההכנסה העיקרית של בתי הקולנוע.

עזוב אותך פופקורן, בוא נקנה בית

עזוב אותך פופקורן, בוא נקנה בית

״חוק הפופקורן״ שבו הצרכנים יכולים להביא שתייה ומזון מהבית תהווה פגיעה כלכלית משמעותית, אך למזלם של האולמות הקהל הישראלי ברובו אינו מממש ומנצל את החוק מכיוון שהם מתביישים וחוששים לחוות ״בושה״ ומעדיפים לשלם מחיר אסטרונומי ולא לקבל נעיצות מבטים מזה שהם הביאו את הפופקורן מהבית מצופים שכן קנו את חבית הפופקורן מהמזנון.

האויב המושבע של בתי הקולנוע במהלך השנים האחרונות הוא״סרטים לצפייה ישירה״באמצעות האינטרנט הנוחות והנגישות והתכונה המנצחת ״החינמיות״ הופכות את אפשרות ״הצפייה הישירה״ לאטרקטיבית וכמעט בלתי מנוצחת. החוויה, האווירה, איכות הצפייה והסאונד והגדרת צפייה בסרט בקולנוע כ״בילוי״ הם מה שנותר לבתי הקולנוע להיאחז בו כדי שימשיכו לבוא צופים.
זה לא האיכות, זה המחיר

זה לא האיכות, זה המחיר

בניגוד ל״חוק הפופקורן ״הצופים״ בצפייה ישירה״ (שזו הפרה של זכויות היוצרים)אינם מתביישים ואפילו מתגאים בכך שראו את הסרט ולא שילמו אפילו אגורה וכלל לא מפריע להם שרוב הסרטים באיכות ירודה. כתוצאה מכך מספר הצופים בבתי הקולנוע יורד באופן משמעותי, ונפגעות הכנסותיהם  באופן ניכר מה שמשפיע על עליית מחירי הכרטיסים והנשנושים במזנון.

אם בתי הקולנוע לא ינקטו בצעדים משמעותיים כמו הורדת המחירים במזנון או יהפכו למנהג קבוע את ״יום חמישי סרט ב-10 ₪״ הרשו לי לגלות לכם את הסוף הם ימותו בסוף!..לפחות כלכלית.
פורסם בקטגוריה פנאי ותרבות, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על בתי הקולנוע צאו מהסרט שאתם חיים בו

  1. מאת אריק בורנשטיין‏:

    אחלה כתבה מעניינת

    חופשי בתי קולנוע עומדים פני סיום הקריירה עם לא יתעוררו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *