משרד החינוך: רפורמה בבחינות הבגרות בכיתה י'

1בעקבות לחץ של הורים ותלמידים, החל משנת הלימודים הבאה יחול שינוי במתכונת בחינות הבגרות.

אלמוג אליאס

משרד החינוך נענה לתפילותיהם של התלמידים.
לאחר ישיבות רבות, החליט שר החינוך להקל על בני הנוער ולדחות 2 בחינות בגרות החל משנת הלימודים הבאה, וזאת בשל תלונות רבות של הורים ותלמידים על לחץ רב במהלך השנה. לטענתם, אין ביכולתם של בני הנוער לעמוד בלחץ ובעומס של הבגרויות.

עשרות הורים ותלמידים הפגינו סמוך לבניין משרד החינוך בתל אביב, כדי לנסות לבטל את בחינות הבגרות

מתי זה ייגמר?

מתי זה ייגמר?

בכיתה י'. קבוצות של תיכוניסטים שבתו על דעת עצמם ולא הגיעו לבית ספר במשך שבועיים.

הלחץ של הנערים במהלך השנה בעקבות המבחנים והבחנים הרבים, השפיע לרעה בתוצאות מבחן הבגרות. כלומר, כ-60% מהתלמידים קיבלו נכשל בבחינה.

בני הנוער טענו כי הסיבה לאחוז גבוה לנכשלים הוא חוסר הזמן שהיה להם לטובת הלמידה. לדברי הורי התלמידים צמצום הבגרויות יגרום למתן זמן חופשי לתלמידים לטובת פעילות חברתית ותחביבים, כגון: צפייה בטלוויזיה, שימוש במחשב/אייפון ואף יציאה לבילויים.

בזמן שההורים והתלמידים עשו מחאה, משרד החינוך התכנס לישיבה שבה דנו בנושא ביטול הבגרויות.

שי, תתעורר!

שי, תתעורר!

בעקבות דיונים רבים עם שר החינוך שי פירון ואנשיו, הגיעו סוף סוף להחלטה- לצמצם את מספר הבגרויות בכיתה י' ובכך להקל על התלמידים. בנוסף, הוחלט לדחות את הבגרויות במתמטיקה לתלמידי 3 יח"ל ובהיסטוריה. יש לציין כי לפי החלטת משרד החינוך מבחנים אלו לא יבוטלו אלא ידחו ויבצעו חלקם בכיתה י"א וחלקם בכיתה י"ב.

למרות תפילותיהם והפגנותיהם של התלמידים במטרה לבטל את הבגרויות בכיתה י' ,משרד החינוך לא יישם את בקשותיהם של הנערים אך ניסה להקל עליהם ובכך להעביר את בחינת הבגרות בהיסטוריה לכיתה י"א ואת בחינת הבגרות במתמטיקה לכיתה י"ב.
האם העברת בחינות הבגרות לכיתה י"א וי"ב יעזרו או יכשילו את התלמידים?
את זה נדע בתוצאות בחינות הבגרות.

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *