אפקט הפרפר

אינהבעקבת "טרנד" הפגיעה העצמית בקרב בני נוער שנהיה פופולארי לאחרונה, הוקם פרויקט הפרפר, המסיע למגר את התופעה.

אינה אנטונוב

לאחרונה, תופעת הפגיעה העצמית בקרב בני נוער המתבטאת בעיקר בחיתוך וחריטה על הגוף, נהיית נפוצה יותר ויותר. את האופנה החדשה שנהייתה פופולארית בעיקר בגלל האינטרנט, מנסים עכשיו להכחיד בעזרתו. כך הוקם פרויקט הפרפר, שהתחיל מבלוג בטאמבלר ונהיה ויראלי.

אל תנסו בבית

אל תנסו בבית

אז איך זה עובד? פשוט מאוד, בכל פעם שיש דחף לפגוע בעצמך מציירים פרפר במקום בו רגילים לחתוך ונותנים לו שם של אדם שאוהבים וחשוב לנו. אסור לשטוף בכוח את הפרפר ואם חותכים לפני שהפרפר נעלם, הוא מת. הרצון שלנו להשאיר בחיים את הפרפר שמייצג אדם שאוהבים, גורם לנו פסיכולוגית לירידה בדחף לחתוך ולפגוע בעצמנו ובכך להיגמל מההרגל המגונה.

שני (16) היא נערה שסבלה כל חייה מהצקות מתמידות. דבר זה הוביל אותה לפגוע בעצמה באופן עקבי. היא מספרת כי ראתה קישור לבלוג בפייסבוק שלה ומיד נכנסה והחלה לפעול. "בהתחלה ציירתי המון פרפרים" היא מספרת, "הדחף לחתוך היה חזק מאוד, הרגשתי שאני לא שווה ומגיע לי שיכאב לי. בכל פעם שהסתכלתי על הידיים שלי וראיתי את הפרפרים עם השמות של האנשים החשובים לי ביותר פשוט לא הייתי מסוגלת להרוג אותם."

גם אתם יכולים להשפיע

גם אתם יכולים להשפיע

כיום, שני כבר לא חותכת מעל לחצי שנה והיא נלהבת להפיץ את הפרויקט. "הפרויקט הזה הציל את החיים שלי, הקהילה של פרויקט הפרפר עזרה לי המון ותמכה בי. אני לא יודעת לאן הייתי יכולה להתדרדר אם לא הייתי מוצאת את הבלוג הזה."

גם אתם יכולים לעזור להפיץ את הפרויקט. כל שנה, ב-5 בנובמבר מתקיים יום הפרפר. אז לבשו פריט כחול, שימו אביזר של פרפר, ציירו כמה שיותר פרפרים על חברים וצאו להפגין אהבה ולהעלות את המודעות.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *