"דחיפות, בעיטות, ניסה לחנוק אותי באיזושהי פעם"

המודעות למאבק בנשים מוכות הולכת וגוברת והממסד למד שיש חובה להילחם בה, הבעיה היא שבשטח השינויים איטיים ונשים ממשיכות להיות קורבן של אלימות, ממשיכות להזדקק לפתרונות כמו מקלטים לנשים מוכות שיצילו את חייהם.

 מאת: שחר בר-און, רוני יקרנג'י וטל לנצמן

200 אלף נשים מוכות ורק כ-700 מהן שוהות במקלטים לנשים מוכות אשר נותנים להם מענה ועזרה תוך כדי הבנה שהנשים נמצאות במערכת יחסים אלימה: ״ טיפשה מטומטמת את לא שווה שום דבר אף אחד לא ירצה אותך אף אחד לא יודע כמה את רקובה מבפנים״.

נשים רבות חוששות להגיע למקלטים לנשים מוכות מתוך סטיגמה :״שמקלטים אלו נמצאים במרתף חשוך והנשים אשר נמצאות שם הן רק נשים מסוממות ושיכרות״. המעבר למקלט וההתנתקות ,אשר לא פשוטה לנשים מן המסגרת הרגילה; מהבית, מהמשפחה ומהסביבה.

כאשר הנשים מגיעות למקלטים לנשים מוכות הן יוצאות מן המקום האלים שהיו בו ונכנסות למקום אשר לא צריכות לדאוג לפרנסה ולדברים אחרים שבחיי היומיום ״שואבים״ אותנו.

הנשים המוכות מקבלות הגנה, ובנוסף מקבלות עזרה בתהליך שיקום איטי וחשוב באימהות שלהם, בקשר שלה עם ילדיה, בגלל שהיא הושפלה והוכתה בביתה רבות בפני ילדיה וכך הסמכות ההורית שלה נפגעה.

בזמן פעולה

בזמן פעולה

אישה מוכה זוהי לא רק אישה שהכו אותה זוהי אישה שפוחדת להביע את דעתה, שבמשך שנים לא עמדה על שלה, שהתבטלה בפני בן זוג אלים, ולעיתים בפני אחים והורים ,והתהליך שהיא עוברת במקלט הוא תהליך שמעצים אותה ומאפשר לה לצאת לחיים אחרים שבהם אף אחד יותר לא ישלוט בה, ושתקבל החלטות בעצמה ולעצמה.

הנשים שמגיעות למקלטים מצד אחד נחות מן הפחד ומהאלימות ,יש להן זמן לעצמן ,זמן לבדוק מהן מרגישות ,להסתכל על ילדיהם בנחת אך מצד שני תהליך ההעצמה העצמית באישה מוכה זהו תהליך של עבודה קשה ואיטית אך לבסוף המקלטים משנים חיים לטובה; בגישה שלהם בהתנהגות בסביבה.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *