במגמת הביוטכנולוגיה של הרב תחומי פתח תקוה ב' מקבלים המון רקע בהמון תחומים.

 ביוטכנולוגיה נוגעת בכל תחום ובכל מישור בחיינו, הנושא הרלוונטי לעתיד של המחר, מדעי העתיד. ישנו שילוב של חשיבה רב תחומית, הייחודיות במגמה היא הכנת תלמידיה להיות חוקרי העתיד ודור העתיד ברפואה.

מאת: ענבר סודרי וראם רותם.

במסגרת המגמה מתבצעים שיעורי מעבדה ושיעורים עיוניים, מבצעים ניסויים במעבדה מתוקשבת, עורכים סיורים בטבע ומחקרים בשדה. העבודה במעבדות משוכללות ושיטות הלמידה וההוראה מכינות את התלמידים לתעשייה הביוטכנולוגית,. בנוסף באוניברסיטה מקבלים בונוס על מקצועות מדעיים כמו ביוטכנולוגיה. במסגרת הצבא ניתן להמשיך ללימודי עתודה או לשרת לתפקיד שקשור לביוטכנולוגיה, ביולוגיה וכימיה בצבא כגון: מעבדות צבאיות, ייצור תרופות וחיסונים.

במסגרת המגמה ניתן להגיע עד 15 יחידות מגמה (5 יחידות ביוטכנולוגיה, 5 יחידות כימיה, 5 יחידות ביולוגיה או  פיזיקה לבחירתם של התלמידים). שכבת י’ לומדת במסגרת המגמה 3 שעות שבועיות ושכבות י”א ו י”ב לומדים כ-6 שעות שבועיות, בכיתה י”ב של המגמה התלמידים עושים עבדות חקר מקיפה שמהווה להם יחידה שלמה מתוך החמש יחידות.

תלמידת המגמה לין מנצור משכבת י”א, מספרת כי, “אני נהנת מהמגמה בעיקר מהמעבדות מכיוון שאני מסיקה דברים בעצמי ובמעבדה אנו חוקרים טענות שאנו לא בטוחים לגביהן. בניסויים מתקבלות תוצאות שאני יכולה לחקור אותם ולא על סמך דברים שהוכחו על ידי אנשים אחרים, אלא שגיליתי בעצמי. בצורה זו,  המגמה מקנה לנו לא רק למידה מכוונת אלא גם למידה חוויתית.

"אני ממליצה מאוד להגיע למגמה, כי אני חושבת שכל אחד יכול לעמוד בתנאיה.                                      כמות התלמידים שמרחיבים בה היא גדולה לא סתם מכיוון שיש עניין בלימוד ופתיחת הדלתות שהמגמה מקנה בעתיד."

מעבדת הביוטכנולוגיה מקנה לתלמידי המגמה להתנסות ולחוות את הנושאים בה ואף לערוך ניסויים, ישנו שלל ציוד בו התלמידים מתנסים כמו: מכשירי עיקור, מיקרוסקופים, מכשירי פי אס, ספקטור ועוד.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *