יש חשמל באוויר: ברוכים הבאים למגמת אלקטרוניקה!

 האם אי פעם עניין אותך ממה מורכב המחשב שלך? מה קורה בתוך הקופסא וכיצד הכל עובד? אם כן, תתכונן לחוויה מחשמלת במיוחד!

 מאת: מריה טרחניאנץ ואנה דמיאננקו

אלקטרוניקה היא ענף של הנדסת חשמל – במגמה זו עוסקים בחשמל, לומדים כיצד המכשירים הטכנולוגיים של ימינו עובדים ומה בעצם מסתתר ״בתוך הקופסא״. המגמה מכילה סוגים רבים של אלקטרוניקה כמו אלקטרוניקה רפואית, בידורית, או תעשייתית, וכל אחד יכול למצוא את התחום שמעניין אותו.

ישנן עבודות רבות בתחום – מהנדס, מנכ״ל של חברות בעתיד, בוחן מערכות מסויימות ועוד. בצבא, קיימים סיכויים גבוהים להתקבל לתפקידים נחשבים. הצבא משקיע בתחום זה, הוא התפתח בזכות האלקטרוניקה (לדוגמא, בניית טילים).

התלמידים לומדים בסיס היכרות עד כיתה י״ב ובכיתה י״ג עד י״ד אפשר להמשיך ללמוד במכללה טכנולוגית. במגמת אלקטרוניקה מעניקים תמיכה אישית לתלמידים מתקשים. לתלמיד יש את האפשרות להבין טוב יותר את הנילמד כי הוא יותר קל להמחשה וזה תורם לתפיסה קלה יותר.

כל אחד מוצא תחומי עניין

ישנן עבודות צוות ושיתוף פעולה בין התלמידים במגמה. התלמידים מגלים עניין, כיף ורואים דברים שלא רואים בכל יום.

תלמיד מגמת אלקטרוניקה בראיון: "החלק האהוב עלי במגמה זה המעבדה. עושים שם ניסויים ונהנים כולנו ביחד.״

המורה רפי אמר: ״לדעתי המגמה מתאימה לכל תלמיד. אם הוא סקרן, או אוהב להשתמש באלקטרוניקה כדי להקל על חייו או הסובבים אותו. כל אחד יכול למצוא את תחומיי העניין שלו.״

בנוסף, ישנם פרוייקטים מעניינים לדוגמא ״פרוייקט מחיאת הכף״ שפועל בעזרת מיקרופון וקולט את מחיאת הכף וכתוצאה מכך האור נידלק או נכבה. קיימת תחרות בין בתי ספר שניקראת FIRST העוסקת בבניית רובוטים.

 פרסים על חשבון האוניברסיטה

פרסים על חשבון האוניברסיטה

 בתי ספר מרחבי הארץ מציגים את הרובוטים ואת העבודות שנעשו ומקבלים פרסים על חשבון האוניברסיטה.

בכל שנה מוטלת על הרובוט משימה שונה, שאותה הוא צריך לבצע. בשנה שעברה, בית ספרנו זכה בתחרות עם הרובוט שנבנה במשימת קליעת כדור לסל!

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *