הגלגל החשמלי

למי מכם לא יצא ללכת ברחוב ולראות אופניים חשמליים חולפים על פניו במהירות ? הסיפור שמאחורי הגלגל :

מאת: יועד רוזנברג

 לאחרונה רחובות הערים הגדולות החלו להתמלא באופניים חשמליים מסוגים שונים ומגוונים . לרוב, קהל היעד של האופניים החשמליים הם הנוער והצעירים אשר משתמשים בהם כמעט בכל הזדמנות אפשרית, ונוסעים בהם כמעט לכל מקום שנדרש.

עם זאת, מרבית מהמשתמשים בכלי התחבורה המתקדם והירוק לא ממושמעים לחוק.ע"פ תקנות חדשות שטרם אושרו ,השימוש באופניים חשמליים, כלי תחבורה ירוק ומתקדם, אינו מוסדר בחוק. למרות זאת, מאות אופניים חשמליים פוקדים את הרחובות על בסיס קבוע.

 

כלי תחבורה ירוק ומתקדם.

כלי תחבורה ירוק ומתקדם.

ניתן לומר שכלי התחבורה החדיש הוא יחסית בר-גניבה: "לפחות אחד מתוך ארבעה נערים בעלי אופניים חשמליים שנשאל " האם אתה מכיר אדם שאופניו נגנבו" השיב בחיוב. אך גורם זה אינו מרתיע את צרכני האופניים החשמליים, שע"פ נתון לא רשמי, רכשו 30,000 זוגות של אופניים חשמליים בשנת 2013.

מרבית מהנערים שנשאלו "עד כמה האופניים חיוניים להם" ענו בתוקף כי האופניים משפר את אורח חייהם ומאפשר להם נגישות רבה להמון מקומות רחוקים וקרובים,כמו ביה"ס ועבודה.

ובין מאות רוכבי האופניים נמצא גם מיכאל לנדאו,תלמיד בתיכון הרב תחומי ב'. "האופניים משמשות אותי ממש, בין אם זה להגיע לבית הספר , לחברים אחרה"צ או לאימונים". הוא עוד מוסיף: "האופניים גם פוטרות את ההורים מהסעות,ככה ששני הצדדים מרוצים" .

ואם כבר דיברנו על ההורים, מרביתם מודע לכך שהאופניים מהווים גורם מסוכן,אך הם פשוט לא יכולים להתנגד לרצונות ילדיהם.

 

 "האופניים משמשות אותי ממש".מיכאל לנדאו,תיכון הרב תחומי.

"האופניים משמשות אותי ממש".מיכאל לנדאו,תיכון הרב תחומי.

 

לסיכום, האופניים החשמליים מהווים טרנד עכשווי, וסביר להניח שבחלוף השנים , יוחלפו גם האופניים החשמליים בכלי תחבורה חדישים וייחודיים. עד אז, הרחובות ימשיכו להתמלא באופניים,ואלה ימשיכו לשרת אותנו כל עוד ננהג בהם בזהירות.  ולשואלים עד כמה זה שווה את זה ? שווה, אך מסוכן.

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *