מה עם המוזיקה?

תמונה 2

בשנים האחרונות נהיה קשה יותר ויותר להתקדם בתעשיית המוזיקה בכוחות עצמך. המוזיקה נשלטת על ידי הכסף והכסף מגביל את כניסתם של אומנים מקוריים לתעשיית המוזיקה.

מאת: קסניה זכרוב, ליטל יצחק ויובל חיים

ווידאו ארט דוקומנטרי זה מעביר ביקורת על תעשיית המוזיקה כיום ועל המסחור שלה ומשווא אותה לתעשיית המוזיקה פעם בשנות ה-80 וה-90 שבהן היא הייתה ממוסחרת פחות ויותר מקורית.

המוזיקה הפכה למצרך. אין זו כבר אומנות או מקור להנאה של מי שיוצר אותה. המוזיקה היא מוצר שהתעשייה מנסה למכור יותר ויותר וגם אם מוצאים דרכים "לצרוך" מוזיקה בחינם ההופעות של המוזיקאים שאנו אוהבים עולות יותר מ300 שקל, וזה רק לכרטיס רגיל.

נוספת על כך גם בעיית האומנים בארץ ובעולם. רבים מן האומנים המקוריים בארץ ובעולם מנסים אך ללא הצלחה לפרוץ אל השוק ובכדי לספק את האומנים יצרה תעשיית המוזיקה את תוכניות הראלטי המוזיקליות שכביכול מספקות הזדמנות שווה לכל המשתתפים ומאפשרות לכל האומנים המקוריים להשתתף בהן ו"להצליח" אך תוכניות אלו טומנות בתוכן אכזבה ושקר בלבד. הן נותנות את האשלייה שהחלומות  שלכם יתגשמו אם רק נבוא לתוכנית אבל תוכניות אלו לא יגשימו חלומות אלא רק מרסקות אותם.

תוכניות ריאלטי אלו ותוכניות מוזיקליות רבות אחרות  ממסחרות את תעשיית המוזיקה ויוצרות תרבות סלבס ירודה. הן מקדמות רק את  המיינסטרים ורק את אלו שיש להם אמצעים.

ווידאו ארט זה פותח עיניים למציאות המוזיקלית כיום ומאפשרת הצצה לתעשיית המוזיקה של פעם.

 

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *