גזענות? לא אצל הנוער

1524743_298138417056748_8251003643400839905_nבמהלך התקופה של מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון, כל אדם בעל דעה שונה מהימין או הרומזת על סובלנות כלפי העם הנגדי, הותקף בתגובות מעליבות וגזעניות. ניתן עדיין לראות תגובות פוגעניות בנושא זה גם עכשיו. בני נוער רבים שלא הסכימו להפגנות הגזענות השונות ולתגובות הפוגעניות כלפי השמאלנים החליטו לכתוב אמנה כנגד הגענות וההסתה בין בני נוער ובכלל. האמנה נקראת " אמנת בני הנוער: ואהבת לרעך כמוך".

מאת: קסניה זכרוב 

 

האמנה נכתבה מתוך רצון למתן את התגובות הפוגעניות ואולי להעלות את המודעות לכך שהגזענות עדיין לא נעלמה בישראל ובעולם בכלל ויש לזכור שזאת עדיין בעיה חמורה בחברה המודרנית. באמנה תומכים כל בני הנוער החתומים בחופש הבטוי, בזכותו של כל אחד להביע את דעתו באופן חופשי מבלי חשש, ובשוויון בין בני אדם ומתנגדים לאלימות פיזית ומילולית ולהסתה מכל סוג.

אלפי בני הנוער המתנדבים למען קידום האמנה עושים זאת מרצון בלבד ומתוך אמונה חזקה שהאמנה יכולה לשנות, אפילו אם רק קצת, את פני החברה הישראלית ולמתן את התגובות החריפות כנגד מי שדעתו שונה מהמקובל. בפתח תקווה, למשל, מספר רב של אנשים מבתי ספר כמו תיכון ברנר ותיכון אחד- העם חתמו על האמנה ותמכו ברעיון מאוד. אחד התלמידים בתיכון ברנר מספר "בהתחלה כשרק אמרו לי על האמנה חשבתי שזה רעיון אוטופי מדי, ושזה לא יעבוד, במיוחד לא בישראל. אבל אחרי ששמעתי כמה חתימות נאספו, אלפים, האמנה כבר לא נראתה לי כל כך מטופשת ורציתי להצטרף לקידום האמנה". היום התלמיד הזה  פעיל מאוד ועוזר בקידום האמנה בכל מני חלקים בארץ.

בסרטון, תלמידי תיכון הרב תחומי ב' נשאלו אם הם מרגישים שיש אווירה של גזענות או הסתה בבית הספר. לאחר מכן, סופרו על האמנה ונשאלו אם לדעתם האמנה תוכל לעזור כנגד מה שקרה בקיץ או להעלות את מודעות בקרב בני הנוער לבעיה הזאת. את התשובות ניתן לראות בסרטון עצמו. 

למרות שעתידה של האמנה נראה בהיר, לא ברור אם תוכל להחזיק הרבה זמן בישראל ולהשיג את המטרות האוטופיות שלה. מה שנותר זה רק לחכות ולראות.

 

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *