האם בני הנוער מסתכלים במראה שחורה?

שחורההאם המציאות הסיוטית שמוצגת בתוכנית " מראה שחורה" – תהפוך למציאות שלנו? הנושא נבדק  עם דור העתיד- בני הנוער.

מאת: שיר חוגי, אלירן עגיב ורותם שקד.

התוכנית " מראה שחורה" , היא תוכנית טלוויזיה  – שעוסקת באורח החיים המודרני והטכנולוגי על עתיד האנושות. יוצר הסדרה- צ'רלי ברוקר, הסביר מעין נובע שם הסדרה: " אם טכנולוגיה היא סם, וזה באמת מרגיש כמו סם, אז מה הן בדיוק תופעות הלוואי ?  "המראה השחורה" של הכותרת  היא זו שתימצא בכל קיר, שולחן  או כף היד: מסך הטלויזיה, הצג או הסמארטפון".

לפי סקרים שנערכו- 95% מבני הנוער מחוברים לאינטרנט- מה שאומר- שבידי 95% מבני הנוער נמצאים טלפונים חכמים . לפי סקר שנערך  בקרב 30 תלמידים משכבת י', בבית הספר הרב תחומי פתח תקווה ב'- נמצאו הנתונים הבאים :

  • לכל אחד ואחת מן  המשתתפים יש טלפון חכם
  • המשתתפים משתמשים בטלפון בממוצע 10 שעות ביום
  • למשתתפים יש בממוצע 20 קבוצות בWhatsapp
  • המשתתפים יצאו בממוצע 3 פעמים בשבוע לפני שקיבלו את הטלפון החכם
  • המשתתפים יוצאים בממוצע 2 פעמים בשבוע אחרי שקיבלו את הטלפון החכם

מכך ניתן ללמוד, כי הקבוצות ברשת החברתית Whatsapp ,  מחליפות את המפגשים החברתיים – ובעצם הפכו הן בעצמן למפגשים החברתיים . בני הנוער לא חשים בכל צורך לצאת עם חבריהם, כי מרגישים שב Whatsapp זו פגישה בפני עצמה. דור העתיד, בני הנוער- הופך למכונה טכנולוגית אחת גדולה, ובני הנוער עצמם לא מנסים למנוע את זה

כפי שנאמר בסדרה מראה שחורה: " אתה חייב להחליט אם אתה מגיב , או נטמע בתוך החברה והופך לחלק מהמכונה" .

לאן העולם הולך? כנראה לאן שהטכנולוגיה הולכת . אבל אם תסתכלו טוב טוב, נראה שבני האדם הם אלה שנתנו לה לקבל את הכח הזה מלכתחילה.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *