שילוב מנצח

מיכלאומניות הלחימה קיימות משחר ההיסטוריה, אך איזו אומנות לחימה היא היעילה, האפקטיבית והטובה ביותר?

מאת: מיכל ברדיצ'בסקי וגרג אלתוני

כיום אומנות הלחימה הכי פופולארית בעולם הינה MMA כלומרMixed martial arts , ובעברית אומנויות לחימה משולבות, שילוב של כמה אומנויות לחימה שמייצרות יחד אומנות לחימה חזקה ויעילה יותר וכיום ניתן להתחיל ללמוד אותה מגיל 4.

תחרות אומניות הלחימה הגדולה והמוכרת ביותר כיום הינה הUFC, Ultimate Fighting Championship, מי שהקימו את התחרות הזאת הם משפחת גרייסי, משפחה בברזיל שפיתחה את הג'יוג'יטסו הברזילאית, אומנות לחימה שעובדת בעיקר על חניקות ובריחים, וטענו שבעזרת אומנות הלחימה שהם פיתחו הם יוכלו לנצח כל יריב בלי קשר למשקל, גובה או כח וכבר בUFC הראשון ב1993 הם הצליחו להוכיח זאת.

לאחר אירועי הUFC הראשונים, אנשי העמידה כלומר אנשי האיגרוף למיניהם הבינו שבכדי לנצח בקרב שכזה הם מוכרחים להשלים פערים על הקרקע וללמוד גם אומנויות לחימה כגון ג'יוג'יטסו והאבקות, ואנשי הקרקע הבינו שעליהם להשלים פערים בעמידה וללמוד אומנויות לחימה כגון איגרוף וקראטה וכך בעצם נוצרו שילובים של אומנויות לחימה או במילים אחרות MMA.

בין הלוחמים המוכרים בUFC הוא אנדרסון "ספיידר" סילבה.

אנדרסון סילבה הינו אחד הלומים הכי גדולים בהיסטוריה של UFC, סילבה הוא הלוחם ששמר על תוארו כאלוף בזמן הארוך ביותר, 7 וחצי שנים.

עוד לוחם מוכר הינו רוייס גרייסי, בן למשפחת גרייסי אשר פיתחה את הג'יוג'יטסו הברזילאי והקימה את תחרות הUFC, רוייס הינו אלוף הUFC הראשון וגם והאלוף הכי גדול בהיסטוריה של תחרות זו. כיום אם נשאל את השאלה מהי אומנות הלחימה החזקה והאפקטיבית ביותר, לא תהיה לזה תשובה מפני שזה מה שמוכיחה לנו האבולוציה של הMMA.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *