מחייה יקרה – נוער סובל

בגדים, אוכל, מסים, תרופות ובילויים – כל אלה מהווים חלק מהתשלומים החודשיים שלנו גם אם אלו מותרות, וגם אם אלו תשלומים בסיסיים והכרחיים. יוקר המחייה הוא אחד מן הדברים המשפיעים ביותר על בחירותו של האזרח ברגע שלפני הבחירות.

מאת: עדן קשי, ענבר סודרי, ראם רותם ונופר בן אליהו.

כאשר הוא ניצב אל מול הקלפי ועולים בעיניו אותם קשיים כלכליים, שמלווים אותו ואת משפחתו במשך יום יום בחיים. כחלק מן המשפחה, בהרבה משפחות ישנה דמות הנער, אשר בזמנו הפנוי נוהג לבלות את זמנו בקניות בקניון, או בבילוי בסרט עם חברים.

נערים רבים מוצאים את עצמם מתחילים בעבודות זמניות ושונות החל מגיל 14 ומעלה במטרה לספק לעצמם את הצרכים שלהם כנערים. כל אחד ואחת מאיתנו מנהליים חיי חברה מחוץ לבית הספר והחיים האלו כוללים יציאות ובילויים  שמצריכים מאיתנו כסף. כסף הוא מילה אחת שכוללת בתוכה מכלול דברים: החל מקשיים ועד להנאות. הקושי בא לידי ביטוי בתשלומי המיסים, שכר דירה לצורך העניין, אוכל ועוד. ההנאות באות לידי ביטוי במידת האפשר וביכולת של כל אדם ליהנות במגוון דברים כמו לדוגמא : חוגים שונים, רישום לחדר כושר או בריכה וכל יציאה זו או אחרת שלא נחשבת כעוד אחד מתשלומי חובה החודשיים שלנו.

פרופסור יוסי יונה "זה תפקיד הנוער למחות"

בנוסף לרצון של בני הנוער לעבוד להרוויח וליהנות, יש גם את הרצון ללמוד ולהצליח בלימודים. הלימודים מצריכים מאיתנו ריכוז רב אשר לפעמים העבודה מסיחה את דעתינו מהם וגורמת, אף לעיתים להידרדרות וירידה  מהותית בציונים. כמו למשל: כאשר תלמיד בבית ספר נאלץ לעבוד יום לפני מבחן חשוב, רק מפני שהוא לא רוצה ש"ינכו" לו יום מהמשכורת או מתוך פחד לאבד את מקום עבודתו, וכתוצאה מכך הוא לא מצליח ללמוד מספיק לאותו המבחן ונכשל בו.

הנוער והכסף הם חלק בלתי נפרד מהחיים, ועל כל אחד ואחד מאיתנו לדעת לשלב בין הדברים בצורה, שלא תפגע בלימודים במסגרת העבודה, ותעזור לנו בהשתתפות של התשלומים העצמיים שלנו וכך נוכל גם ליהנות וגם לעבוד.

 

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *