מי הם שיחליטו לי איך להתחתן?

989_435_תנךמשפטבמדינת ישראל שנת 2016 מאות צעירים רוצים להתחתן ״כדת משה וישראל״,  אך לא מקבלים את ההזדמנות הזו בשל הרבנות שלא מאשרת להם להתחתן בגלל סיבות דת והעדפות מיניות.

מאת:שחר לוי וטל מנדלבלט

בתאריך ה-12.11.15 התחתנו זוג צעירים אשר חיים במדינת ישראל. הגבר יהודי שכל חייו חי על פי היהדות, גדל במשפחה יהודית עם מנהגים ומצוות של היהדות. האישה יילידת ברזיל עלתה לארץ ישראל בגיל 12 ועשתה כל מה שכל יהודי רגיל עושה חגים,שבתות ומצוות, למדה בבית ספר רגיל וגדלה לתוך חיים ישראלים יהודיים רגילים. בזמן שהתגייסו לצבא הכירו, יצאו כמה פעמים והתאהבו לאחר שנה החליטו להתחתן ומשום שהיא אינה יהודייה מצד האם אינה יכולה להתחתן בחופה רגילה עם רב "כדת משה וישראל".

 

ההצעה היחידה שהם קיבלו בשביל להתחתן עם המשפחה בארץ מתחת לחופה הייתה לבצע תהליך גיור שהוא תהליך מאוד ארוך, משפיל, מבזה וקשה בעשייתו, תהליך של שנה ולא פחות בו היא צריכה לשמור שבת, להתלבש צנוע כמו דתייה כלומר כיסוי ראש, חצאיות וחולצות שמכסות את המרפק, לאכול כשר, לשמור כשרות בבית כלומר סכו"ם ולבצע את כל מה שהדת היהודית מבקשת.

במהלך השנה מותר לרב או לאיזה שהוא בכיר מהרבנות לבוא פתאום באיזה שהוא זמן שהוא רוצה לדפוק על דלת הבית לבדוק אותה לבדוק אם היא מתנהלת על פי בקשתם, לפתוח את ארון הבגדים שלה ולגרום לה השפלה.

 

לדעתנו הדרך הזאת היא דרך נוראית שיהודיה רגילה לא עושה בחיי היום יום שלה יהודייה שנקראת חילונית לא מתלבשת ככה ולא אוכלת כשר אבל "על הדף" רשום שהיא יהודייה.  

כאשר אותם אנשים לא קיבלו את האפשרות הזאת הם בחרו בנישואים האזרחים, הנישואים האזרחיים הם בעצם נישואים שהמעמד הפורמלי ניתן להם על ידי נציג רשות אזרחית ולא על ידי נציג מוסד דתי.

 

מדינות רבות מגדירות את הנישואים כפי שהגדיר אותם הדין הבריטי "איחוד מרצון, ולכל החיים, של גבר אחד, עם אישה אחת, המוציא מכללו את כל האחרים".‏ בהגדרה זו מספר מרכיבים.

ראשית, כאשר המדובר על "רצון", עולה בדעת התקשרות חוזית. אך המדינה אינה רואה את הנישואים כחוזה, אלא כמעמד אישי, המקנה זכויות וחובות כלפי המדינה, ואשר הכניסה אליו והיציאה ממנו שונים וחמורים מכריתת החוזה ומביטולו. שנית, הגדרה זו מוציאה מכלל אפשרות נישואים של זוגות חד-מיניים. במדינות רבות מתקיימים מוסדות מקבילים, הנקראים בשמות שונים, והמהווים הכרה של המדינה במעמד דומה, מקביל או אף זהה לנישואים בין זוגות חד-מיניים.

הרבנות של מדינת ישראל לא מאשרת נישואים של זוגות חד מיניים או שכאשר אחד מבני הזוג אינו יהודי בשל ההלכות הדתיות.

הדת לא מקבלת את זוגות אלו בשום צורה שהיא, ולכן זוגות רבים נישאים בצורה אזרחית בלת ברירה ונדרשים לשלם סכומים גבוהים בשביל לקיים את החתונה האזרחים הכוללת: טיסה לחו״ל, מקום לינה, ארוחות וכמובן החתונה עצמה ולא תמיד המשפחות מקבלות את הדרך הזאת של להתחתן כך ואפילו מתנגדות בצורה קיצונית, וכאשר הם מגיעים להסכמה ההורים/המשפחה/החברים לא תמיד יכולים להגיע משום שזה כולל בלעזוב את הארץ למספר ימים.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *