בחור לא נחמד

 כמה פעמים הזהירו אתכם ממה שנקרא סמים?  בטח שמעתם משפטים כמו:"מי שנכנס לזה לא יוצא מזה" ,"אין דרך חזרה" , "אל תיגע בזה ותימנע".סיגלית

 מאת: לינוי שמאי ויובל אגארי

באותה קלות שאפשר לקנות פחית קולה, ככה ניתן להשיג בדיוק את סמי הפיצוציות החוקיים.

 

יש מגוון של סמים שעדיין אינם חוקיים כמו "מיסטר נייס גאי", "מבסוטון", "הרצל עושה לך כנפיים" ועוד שלל רחב של חומרים כימיים וסינטטיים. חומרים שלאף אחד אין מושג מה יש בהם, נעשים במעבדות פיראטיות. חומרים שפותחו בעקיפת החוק כתגובה לזה שגראס וחשיש אינם חוקיים ובני נוער רבים משתמשים בסמי הפיצוציות כדי לקבל את אותו אפקט של "סטלה" בפחות כסף ובלי לעבור על החוק. העטיפה נורא מעניינת, מודרנית ותמימה שמשדרת  את ה "nice" שבשקית.

 

ד"ר זיו כרמל שעשה מחקר בנושא מסביר: "עם השימוש בחומרים הכימיקלים האלו מתוארים מצבים קשים של פסיכוזה (עד כדי צורך באשפוז פסיכיאטרי), אי שקט קיצוני, פגיעה בלב, אי ספיקת כליות ואף מוות."

 

לדוגמה, אביה של א' מהמרכז שהתראיין לחדשות ערוץ 2 מספר: "איבדתי את הילדה שלי בתקופה הזאת, לא הבנו מה עובר עליה, היא התחילה עם הסמים ה"תמימים", היינו נגד זה אך לא יכלנו להשתלט עלייה, ולאט לאט התחילה להידרדר לסמים הקשים, זה הפך מערב של סיגריה אחת לשקית.יום אחד חברה שלה התקשרה אלינו מהמסיבה שהם היו וסיפרה שביתנו מאושפזת ומחוסרת הכרה", הוא מוסיף: "המרדף הזה אחרי הסמים גורם לכך שככל שאתה משתמש אתה רוצה יותר וגם הם נורא זמינים".

 

לדעתנו, הנושא של סמי הפיצוציות שנמכרים לבני הנוער הוא נושא חמור מאוד ואנחנו נגד סמי הפיצוציות. האכיפה איננה נותנת את הדעת בה ונותנת יד להמשכיות של סמי הפיצוציות. בני נוער הם ילדים תמימים שבסך הכל רוצים להשתלב בחברה ולהראות אחד בעיניי השני כ"מגניבים". המעבדות הפיראטיות ממשיכות לייצר את החומרים הכימיקלים בכל פעם בנוסחה חדשה ושונה מעט מהקודמת כדי לייצר סם וחוקי,מה שגורם לנערים לתת בו אמון כי הוא חוקי .

 

לסיכום: ישנם אנשים רבים שמשתמשים בסמים אלה ומצאו את עצמם במעגל של התמכרות. נכון, האריזה נורא ממותגת ומושכת את העין אך היא מערבת שפע רחב של השלכות וסיכונים אחרים שנמצאים בתוך החומרים הנוראיים האלה, כך שתוך זמן קצר המשתמש הופך לזומבי.

 

 

 

 

 

 

 
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *