המרדף אחר הרישיון

2059154-5

עברו רק ימים בודדים מחופשת הפסח והנה הכיתות ריקות שוב. הפעם מדובר בשביתה שיזמה מועצת התלמידים הארצית בעקבות "מחאת הטסטים" שגורמת לתלמידים לחשוב על הרישיון כעל חלום רחוק. אז איך מתנהל תהליך הוצאת הרישיון מחוץ לישראל?

מאת: אינה אנטונוב, יועד רוזנברג וליטל לוי 
 

כשבוחנים את רשימת הדברים שכל תלמיד תיכון ממוצע רוצה להספיק לפני שיסיים את הלימודים, "להוציא רישיון" נמצא בין המקומות הראשונים. לאחרונה דבר זה נראה כקשה במיוחד להשגה בעקבות שביתת הטסטרים. השביתה החלה בעקבות פרסום משרד התחבורה על הכוונה להפריט את מבחני הנהיגה שאמורים לצאת מידי בוחני משרד הרישוי ולעבור לשתי חברות פרטיות.

אך הנפגעים העיקריים הם התלמידים שנאלצים לחכות חודשים על מנת לקבל את האפשרות להבחן, ואם לא יעברו יצטרכו לחכות שוב עבור הטסט הבא. בעיה נוספת היא תלמידים רבים שסיימו את מכסת שיעורי החובה (28) הנאלצים להמשיך לעשות שיעורים על מנת לא לשכוח כיצד לנהוג, כאשר כל שיעור עולה בממוצע כ-120 ש"ח, הוצאה כלכלית כבדה לרוב.

אם נבחן כיצד מתנהל תהליך הוצאת הרישיון בארה"ב לדוגמה נגלה שיטה שונה לגמרי. החוקים אמנם משתנים ממדינה למדינה אך לרוב התלמידים חייבים לגשת לגשת למבחן תאורטי כמו בישראל, אך לאחר שעברו אותו הם מקבלים אישור נהיגה שמאפשר להם לנהוג עם מלווה לצידם. מצב זה מאפשר להורים ללמד את ילדיהם נהיגה כאשר על פי החוק חובה ללמוד עם מורה נהיגה מוסמך רק כ-6 שעות ואילו שאר הזמן בהדרכת ההורים. על מנת לעבור מבחן מעשי פונים למשרד הרישוי ותוך מספר ימים מקבלים טסט, לא יאומן עד כמה פשוט.

קשה להאמין שבישראל השיטה בה ההורים מלמדים את הילדים יכולה לעבוד, ועדיף גם שלא נבחן זאת כי סביר להניח שניתקל בריבים וויכוחים רבים ומיותרים. אך גם המצב הקיים לא יכול להמשיך. כרגע חוץ מלשבות אנו יכולים רק לחכות לבשורה כלשהי לכאן או לכאן מצד משרד הרישוי בתקווה שהפעם היא תהיה לטובת התלמידים.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *