הענק הצהוב

5407רגע לפני המשחק החשוב נגד פנאתנייקוס, סופוקליס שחורציאניטיס שחקנה של מכבי תל – אביב, החווה וקשיים רבים הנוגעים לבריאותו וכושרו, ינסה להוכיח כי בחירתו לקבוצה נעשתה בזכות ולא בחסד,  ובנוסף לזכות באמון הקהל מחדש.

מאת: יונתן שרון

 

סופוקליס שחורציאניטיס או בכינויו המוכר סופו, החל את עונת 15\2014 במשבר מאסיבי, השחקן נכשל בבדיקות הרפואיות המתבצעות  בטרום העונה ואינו פתח את העונה הסדירה עם קבוצתו מכבי.

הנהלת הקבוצה והשחקנים לקו בשוק, סופו חזר מחופשת הקיץ עם לא פחות מלחץ דם גבוהה, עודף משקל חריג וגלאוקומה בעין אשר הצריכה ניתוח. עם זאת, כל אוהד המעורה בדבר אחד או שניים בהיסטוריה על השחקן לא הופתע כמו הקבוצה מהתוצאות, השחקן ידוע ומוכר בשל אורכו ורוחבו הרב, 156 קילו ו2.06 מטר גובה, המסה והגובה הרב מאפשרת לשחקן להיות 'אימת אירופה' כאשר הוא בריא, ואינו ניתן לעצירה.

מחול ההרזיה – השמנה החל עוד ב-2005 כאשר חתם בקבוצת אולימפיאקוס הנמצאת בארץ מגוריו, יוון. השחקן עבר להתגורר במתחם האימונים של הקבוצה תחת משטר אכילה קפדני, התוכנית נחלה הצלחה ובמהלכה השיל השחקן ממשקלו כ-30 קילו. השחקן חווה באותה תקופה הצלחה רבת היקף ובהמלכה זכה לזמן משחק משמעותי ואף נכלל בסגל השחקנים של נבחרת יוון. לאחר ההצלחה השחקן חווה נפילה משמעותית כאשר חזר לגור בביתו, השחקן העלה בחזרה את משקלו ופגע בבריאותו באופן רחב, הדבר הוביל לצניחה בדקות המשחק שלו ובתמיכתו מהקבוצה.

פיני גרשון, בעבר מאמנו של סופו וכיום עוזר מאמנה של מכבי תל אביב, מתח ביקורת חריפה על איכות חייו של השחקן ולא תמך בו כלל. עם השנים סופו חלף במדיה של יריבתה של מכבי, פנאתנייקוס, והציג עונה לפנתיאון שכללה זכייה משולשת ב3 מפעלים שונים. בתום העונה חתם סופו בשורותיה של מכבי תל אביב הישראלית והיווה בורג משמעותי בקבוצה והובילה לגמר המפעל האירופאי בו הפסידה הקבוצה לפנאתנייקוס.

השחקן מוערך בכל קבוצותיו, ניתן להבין זאת בכך שהשחקן עומד בשורה אחת עם המשפט: "תמות נפשי עם פלישתים", עקב העובדה שהשחקן קופץ לכל כדור למרות גודלו, ונותן את כל כולו למען המשחק וטובת הקבוצה, השחקן זוכה בלב ואהבת האהודים ביציעים ומחוצה להם. במשחקה הערב של מכבי נגד קבוצתו לשעבר של סופו, ינסה השחקן לרכוש את אמון חבריו לקבוצה בשנית לאחר העונה הרעה אשר השחקן מציג בהשוואה לשנים קודמות.

כמו כן החתימה הקבוצה גבוה נוסף והמסר לסופו ברור – תפוקה – או לא להיות. לא די בכך, הקהל של יריבתה היוונית של מכבי מוכר בשל פריעות האהודים והאזעקות אשר הוא מפעיל במהלך המשחק המזכירה רגעי מלחמה בארץ ישראל. מה שמצביע על העובדה – סופו יהיה חייב לתת מלחמה או שהקריירה שלו תהיה בסכנת נפילה.

במהלך המשחק נגד פנאתנייקוס הציגה מכבי יכולת פנומנאלית ושלטה במשחק לאורכו, אך ברגעי המשחק האחרונים הצהובים חוו ירידת מתח והפסידו את המשחק בתוצאה 83:76. הענק הצהוב שותף באופן מועט במשחק, נכח על הפרקט כ־2 דקות ובמהלכם לא תרם למשחק באף נתון סטטיסטי. לשחקן מצופה עבודה קשה במידה והוא אינו מעוניין לחפש קבוצה חדשה בעתיד הקרוב.

 

*עדכון המשחק נלקח מאתר ערוץ הספורט.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *