תלמידי תוכנית Access השתתפו בסדנת צילום עם הצלם המפורסם ג'ון סטנמייר

john

עשרים תלמידים מבתי הספר הרב תחומיים ע"ש יגאל אלון בתל שבע ואבו רביעה בכסייפה, השתתפו לאחרונה בסדנת צילום עם הצלם המפורסם ועטור הפרסים ג'ון סטנמייר. הסדנה התקיימה בחסות שגרירות ארה"ב בישראל המובילה תכנית יחודית בנושא עיתונות מצולמת. בסדנה למדו התלמידים כיצד לספר סיפור בעזרת המצלמה, ושמעו על עבודתו המרתקת ברחבי העולם עבור המגזינים טיים ונשיונל ג'אוגרפיק. הם למדו על הפרויקט האחרון שבו הוא עוסק, המתעד את מסלול ההליכה של האדם הקדמון מיבשת ליבשת וצפו במאות תמונות מרתקות ממסעותיו בעולם.

תמונה 5

התלמידים למדו על חשיבות הסיפור בצילום, על פיתוח רגישות והיכולת להבחין בפרטים קטנים. התלמידים הביעו התעניינות רבה בעבודתו ותרגלו בסקרנות רבה את נושא ההתבוננות בפרטים. ג'ון סטנמייר הינו אורח תערוכת צילומי העיתונות העולמית החשובה והגדולה ביותר מסוגה, אשר מוצגת מדי שנה מאז 1955 בכמאה ערים מרכזיות ברחבי העולם וזוכה למיליוני מבקרים.

גם התמונה הזוכה לשנת 2013 צולמה על ידי ג'ון סטנמייר, ומתועדים בה מהגרים אפריקאים, עומדים על חופה של העיר ג׳יבוטי ומרימים את מכשירי הטלפון שלהם בניסיון לקלוט אות סלולארי מסומליה השכנה – קשר קלוש לקרוביהם מחו"ל.
ג'יבוטי היא תחנת ביניים משותפת למהגרים בדרכם ממדינות כמו סומליה, אתיופיה ואריתריאה, המבקשים חיים טובים יותר באירופה ובמזרח התיכון. ג'יליאן אדלסטיין, וכך הסבירה את הבחירה חברת צוות השיפוט מדרום אפריקה: "הצילום מחבר בין המון סיפורים שונים, באופן מתוחכם וכמעט פואטי פותח פתח לדיון בנושאי טכנולוגיה, גלובליזציה, הגירה, עוני, ייאוש, ריחוק ואנושיות". 
 
התלמידים המשתתפים בתוכנית יבקרו בתערוכה "עדות מקומית" ו-World Press Photo וישמעו הרצאה על התערוכה, המתקיימת במוזיאון ארץ ישראל תל אביב. בחודש פברואר ישתתפו התלמידים בסדנת צילום נוספת ויעבדו לקראת תחרות צילום המאורגנת על ידי שגרירות ארה"ב. עשרת הצילומים המצטיינים יוצגו בתערוכה שתתקיים בתל אביב במהלך חודש מרץ ויזכו בפרסים.
 
 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *