שיוויון-כנראה רק בדמיון

1905349-18 (1)מדינת ישראל היא מדינה בה יש חברה מגוונת- מכל הבחינות. הן מנטלית והן פיזית. בתוך כל הגיוון הזה- קיימת נקודה אחת, אומנם גדולה- שאנחנו בוחרים לא להתייחס אליה. הנקודה הזו ישבה בשקט עד עכשיו . אך לחצנו על הנקודה הזו כל כך חזק- כנראה יותר מדי חזק- והיא החליטה לקום ולמחות . הנקודה הזו נקראת האתיופים , וכנראה שזו נקודה מאוד רגישה.

מאת: רותם שקד, אלירן עגיב, מיכל ברדיצ'בסקי ושיר חוגי

black-and-white-hands-palm-370615-2000x1500בבית ספרנו, הרב תחומי פתח תקווה ב', כמו במדינת ישראל- חברת התלימידים מגוונת . לכל תלמיד ותלמיד יש את העדה ממנה משפחתו באה, את החוויות שעבר בקשר לגזענות- לכל אחד יש את הנקודה הרגישה שלו.  כל אחד ואחד מהתלמידים שמע על מחאת האתיופים . אנחנו יצאנו לבדוק מאיזו עדה הם, האם הם חוו גזענות , מה זו גזעונות לדעתם והאם הם תומכים במחאת האתיופים

.

1440love_2015מהסקר הובן כי התלמידים אכן בעד מלחמה למען חברה צודקת ושיוויונית למען האתיופים , אך כולם גיבשו דעה אחת שאומרת: אלימות אינה הפיתרון . אפשר למחות, אפשר לצעוק , אפשר להתלונן ואפשר להתנגד. אך אי אפשר להרים יד על היד הרמה ששולטת עליהם, כי היד הזו תכה אותם חזק בחזרה. 

white-and-black-preschool-girls11"איזה כיף שיש המון חברים בכל מיני צבעים" – כך אומר השיר הידוע. אבל האם באמת יש לנו חברים בכל מיני צבעים? והאם הם בכלל חברים שלנו ?

 

 

 

 
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *